HejHej blir kom hit! :)

Jag blev så full i skratt förut då jag kollade på en liten filmsnutt från tjejerna vi hade med oss i Uganda nu senast!
 
Den ena säger : Nej, nu vinkar du hit dom!
Den andra: Nej! Jag vinkade riktigt!
 
Grejen är ju den att i Uganda vinkar man till sig någon på samma vis som vi vinkar hej!
Fattar ni hur jag menar....? Med handflatan framåt och viftar med fingrarna uppåt och neråt alltså...
Det betyder typ " kom hit" i Uganda.
 
Vi hade hunnit varna flickorna för det, då vi själva gjorde misstaget 2 år tidigare utan att förstå varför man plötsligt hade 86 barn med frågande blick runt omkring sig....:)
Nu vinkar vi inte så längre utan man vinkar med handflatan rak och för den i sidled fram och tillbaka ganska snabbt istället, det funkar bättre just där, även om jag känner mig som drottning Silvia då jag vinkar på det viset....
 
Man lär så länge man lever...och tur är väl det!
 
 
                                                               Anna

Kommentarer
Postat av: browneyedgirl

Vilken spännande blogg =) Ha en härlig dag!

2012-10-07 @ 06:32:12
URL: http://browneyedgirltjejen.blogspot.com
Postat av: Anna

Tack!Detsamma till dig :)

2012-10-07 @ 09:17:43
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0