Ibland brister hjärtat lite :)

Är man vän med någon i Uganda så är man det helhjärtat. Iallafall jag.
Jag får ofta höra att det är ovanligt att man håller vad man lovar i Uganda. Man säger nåt bara och sen om man gör det eller inte spelar ingen roll liksom...
 
För mig är ett löfte ett löfte. Sen kan saker och ting hända som gör att det inte alltid blir som man tänkt sig, men det får vara en rackarns bra anledning att bryta ett löfte.
Jag är än mer noggrann med att inte lova någon någonting nere i Uganda för att slippa bryta ett löfte.
Dom har ju liksom blivit svikna alltför många gånger allaredan och jag vill inte späda på den statistiken.... Så mitt självklara svar då dom frågar exempelvis när jag kommer tillbaka är alltid:
"Jag vet inte om jag kommer tillbaka, jag kan inte lova det, men jag ska försöka mitt allra bästa"
På så vis bryter jag inga löften och dom förstår att jag vill träffa dem igen.
 
Idag på min facebook kom det här från Muteesa! :) Hur gulligt är det inte?
 
 
Han är ju en scout och på sitt förra scoutläger ville han representera min familj på lägret och här är beviset på att det blev gjort....
Jag som är både rädd för mörker och småkryp och som avskyr att tälta är nog ingen vidare scout, men på läger i Uganda har jag ju bevisligen varit! Alltid redo!
Hoppas jag skötte mig!
 
                                                                  Anna
 
 

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Tack för titten hos mej..Du får ha en bra dag ♥ Gunilla

2012-10-16 @ 07:35:51
Postat av: Anna

Tack själv! Ha en bra dag du med :)

2012-10-17 @ 06:43:44
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0