Man vill så mycket!

Människorna och skolan i Uganda finns alltid med en, jämt!

Man kopplar liksom aldrig bort det helt. Man tänker bara på det mer eller......jättemer!

 

Just nu tänker jag på det jättemer.... Man vill så mycket! 

Man vill att alla ska vara glada,lyckliga,friska, mätta och fria från oro och lägg därtill att man vill att dom ska vara hela,rena,älskade och lyssnade på också så fattar ni att vi har en lång väg att vandra....!

 

Jag skulle vilja veta att det vi gör blir bra och blir till nytta för dom, och jag skulle vilja att varenda en av dem växer upp till en alldeles fantastisk människa som får det bra i livet.

 

Det sista vet jag ju att det inte kommer att hända iockförsig...alla kommer inte att växa upp, vi kommer att förlora många av dem.

Dom som trots allt växer upp, dom går ett slitigt liv till mötes.

Dom vet det nog inte ännu , men jag vet det.

 

Men kan vi förgylla någon eller någras liv och hjälpa dem till att må bra,

lovar jag, att jag ska känna mig nöjd med det till slut.

 
                                                                 Anna

 

                                                     

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Malla

ja, då hoppas jag att du ska känna dig nöjd!

2012-10-13 @ 08:34:30
URL: http://www.monstermalla.se
Postat av: Anna

Det är så svårt bara...! Men jag ska det! :)

2012-10-13 @ 15:00:37
Postat av: Petronella

Kan man rädda en enda, så är det ju värt allting! Förstår hur många som du har räddat, Anna! Redan nu! Du är en hjältinna!

Kram
Petronella

Postat av: annsoh

Vill du vara med och tävla om att bli Veckans Intervju?
- Vill DU synas vid sidan av bloggen i 1 vecka och bli länkad samt få en personlig liten interjuv!? :) - Då har du chansen nu! Anmäl dig och skriv '' jag är med '' Lycka till!
Tävlingen avgörs på söndag 18:00!:)
http://annsoh.blogg.se/2012/october/veckans-intervju-anmal-dig-1-2.html#comment

2012-10-14 @ 02:48:01
URL: http://annsoh.blogg.se
Postat av: Anna

Det är faktiskt oerhört svårt att se på det på det viset Petronella för oss som är mitt uppe i det...Det finns så många kvar... Men dina ord värmer massor så dom tackar jag för jättemycket! Och till slut ska jag känna mig nöjd, det har jag ju lovat! Kram!

2012-10-14 @ 08:41:59
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0