Självständighetsdagen!

Idag har det plingat på bra både i telefonen och på min facebook ifrån Uganda...
 
 
Dom vill att vi ska veta att Uganda idag firar  "50 years of independence" !
 
Grattis som tusan säger jag!
Hur dom firar har jag inte riktigt kommit fram till, det verkar mest som att dom hänger med sina vänner och har kul helt enkelt!
Dom vi umgås med där nere tillhör ju inte toppskiktet av rika människor precis....Men som jag förstod det så firas det med ganska mycket pompa och ståt inne i själva Kampala... Men som sagt, jag vet inte riktigt.
 
Dom kallar det ett "Golden Jubilee" och finns det några som vet hur man svänger sina lurviga så är det Ugandierna, så där kan säkert dansas på natten lång!
 
Än en gång... Grattis till Ugandas 50 år som självständiga!
 
 
                                                            Anna

Kommentarer
Postat av: Lina Eckerström

Sv: Tack, hon är underbar :)

2012-10-09 @ 18:50:52
URL: http://liiinaj.blogspot.com
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0