Tack, men nej Tack!

Jag fick  frågan häromdagen från en 17 åring i Uganda om jag kunde hjälpa honom med en grej.....?

Jag svarade kanske.... (som tur var, eftersom jag avskyr att bryta ett löfte).

 

Han frågade om jag kunde adoptera honom...?

Och kunde inte jag så skulle det kunna gå bra med någon annan....

 

Jaa du....trots mina svårigheter att säga nej så kom just detta nejjet ganska naturligt faktiskt,det kändes inte som ett jättesvårt beslut.

Killen tillhör dessutom inte Bristol, men han tyckte jag verkade snäll när han såg min profilbild på facebook....

 

Men som sagt... jag tackade faktiskt nej till ytterligare en tonåring i huset och håller tummarna för att han hittar nån annan än mig!

 

                                                          Anna


Kommentarer
Postat av: Malla

:)håller tummarna för det

2012-10-12 @ 09:00:28
URL: http://www.monstermalla.se
Postat av: Anna

Tack för det....! Kan nog behövas :)

2012-10-12 @ 16:11:13
Postat av: Victoria

Vicken trick question... tur att du var försiktig och sa kanske på första frågan!

2012-10-13 @ 08:33:50
URL: http://www.prinsessanpaarten.se
Postat av: Anna

Snacka tur! Från och med nu ska jag alltid svara kanske, så jag inte åker dit på nåt! :)

2012-10-13 @ 14:59:35
Postat av: min tekopp

Ibland är det verkligen tur att man tänker efter innan man svarar :-) Men det måste ligga mycket bakom den där frågan...

Kramar

2012-10-16 @ 09:01:00
URL: http://www.mintekopp.se
Postat av: Anna

Här måste vi alltid tänka först... Och såklart kan det ligga en del bakom frågan. Dom tror(såklart) att allting är enkelt i Sverige, att inga problem finns här utan allt är bara guld hela tiden, därav anledningen att många vill hit..Det är ett arbete i sig att få dem att förstå att lyckan inte finns här...Kramar tillbaka!

2012-10-16 @ 11:40:32
URL: http://bristolacademy.blogg.se
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0