Min vän prinsen! :)

Alltså......inte för att vara sån,men jag vill ändå att ni ska veta liksom......
Jag har en ny kompis i Uganda.
Han heter Muteesa. Han är bästa kompis med min bästa kompis i Uganda som heter Sam.
Muteesa är ingen vanlig kille förstår ni...Han är en prins:)
Prins Muteesa Ronald Ssemakokiro XII, barnbarn till Muteesa II,som var kung I kungadömet Buganda i Uganda, Det ni!



Här åker lilla jag till Uganda och skaffar mig prinsvänner sådär huxflux bara,herregud så enkelt! .Det är faktiskt så här att jag kanske ska ta och ringa upp Carl-Philip Bernadotte också och höra om vi ska hänga en dag...?
Jag vet ju liksom hur man gör nu....!

Jag vill ju inte alls vara märkvärdig, jag vill bara att ni ska veta om det....:)




Och sen som ett litet sidospår till mitt skrytiga prinsinlägg så kan jag ju också erkänna att det är inte detsamma att vara prins och prinsessa i Uganda som det är i Sverige....Min prinskompis äter precis lika lite som sina vanliga vänner gör,han jobbar varje dag på ett supermarket,han bor lika litet som Sam gör och han är precis som vem som helst och han kämpar för sig själv varje dag! Så jag kanske helt enkelt låter bli att ringa till Carl-Philip iallafall....Det känns som att det inte riktigt skulle vara detsamma......

Jag och min prinskompis Muteesa! :)


Kommentarer
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0