Då man upplever saker, upplever man olika.

Att bli fotograferad i Uganda tillhör, som jag tidigare skrivit om, något av det bästa dom vet! Det gäller inte bara barnen utan även ungdomarna och faktiskt också det vuxna som gärna vill bli fotograferade tillsammans med sina barn eller med sin cykel eller nåt annat som är viktigt för dem :)

 

De gånger jag reser någonstans med mina barn så har vi alltid varsin kamera med oss.

Det är inte av den anledningen att inte jag vill dela kamera med dem utan att när man upplever något så ser man alltid helt olika saker.

Jämför man sedan bilderna mellan våra kameror så finns det ett brett utbud av olika saker fastän vi befunnit oss på samma ställe!

Det är intressant och också väldigt kul att se resan ur barnens perspektiv och vad det är som dom sett som kanske jag inte såg...

Då jag på den senaste resan åkte utan något av mina barn så valde jag ändå att ta 2 kameror med mig. En lite finare och en lite äldre som jag inte är så rädd om.

Jag har inga som helst betänkligheter att låna ut mina saker till tex Sam som älskar att fotografera och i stort sett hade både min videokamera och vanliga kamera under hela vår vistelse nu senast....

Den lite sämre kameran , som funkar alldeles utmärkt den också, var min tanke att barnen skulle kunna få prova om dom ville....och gissa om dom ville? :)

Mitt lille fadderbarn Kalema hade kameran i drygt en timma med sina kompisar, dom var jätteförsiktiga och turades om att posa inför kameran :) Det resulterade väl i 300 kort eller nåt, i stort sett alla av kvalité dålig....men vad roligt dom hade! Jag fick naturligtvis rensa bort det mesta för att få plats med andra kort men där finns en del kvar iallafall som är bra :)

Ett gäng med busar.... :) Längst upp till vänster har vi Makanga i full färd att fota...

Namnen på alla barnen är svårt att lära sig....Här har vi iallafall Lwiitaki till vänster och Makanga i mitten, killen till höger vet jag faktiskt inte namnet på...

 

 

Min lille Kalema Fred...

.

Har har vi Makanga och Kalema igen med en kompis i mitten.

 

 

 

Här är jag med en liten bärfis :)

Och jag igen med lite posande polare omkring mig....

 

 

Och som sagt...ungdomarna på Bristol älskar det precis lika mycket så av de 1500 kort som togs på senaste resan med mina kameror så är säkert 1000 av den tagna av Sam....

Dom vill ju också väldigt gärna fotas tillsammans med oss, men näst efter levergryta så är det värsta jag vet att vara med på kort.....jag blir liksom aldrig bra... I

bland får man ju ändå ställa upp....Men kort finns det så det både räcker och blir över!

 

Vislam heter den här killen...

Här har vi Galiwango till vänster, Mirriam, Sam och Vislam, den glade killen som knäar lite är Lubanga. :) Dom andra 2 vet jag inte riktigt...

Ytterligare en bild tillsammans med en som jag borde minnas namnet på men tyvärr inte gör...

En glad storkills posebild.... :)

Och till sist Mbowa med Joshua i bakgrunden! :)

 

                                                              Anna

 

 


Kommentarer
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0