David Mugerwa!

Idag skulle jag vilja berätta om en kille som vi också har omkring oss då vi är nere på Bristol.

Vad jag minns så träffade vi inte honom 2008....vilket vi kan ha gjort, men jag tror det inte eftersom David är en kille man minns om man råkat ut för honom....! Korten vi har på David är många, han är liksom överallt, och han sprallar jämt! Seriösa kort på honom finns det däremot inte många.... :)

 

David var en stark bidragande orsak till att min Hampus har med sig väldigt många glada minnen från sin resa 2010. Dom gillade varandra och David showade gärna och Hampus skrattade hejdlöst ( vilket iofs även jag och Jennie gjorde....)

 

Han är oerhört vänlig precis som dom allra flesta är som vi möter på våra resor.Han bjuder på sig själv i oöndlighet och skäms inte för nåt! Han heter David Mugerwa, men för oss blev han "David, the funny man" Det är honom vi pratar om när vi pratar minnen härhemma...."the funny man"

.

David var också där nu under vår resa 2012. 3 vita unga flickor, 19 år, gjorde inte David lugnare, inte alls....Men våra tjejer fick sig några rejäla gapflapp även dem, man kan liksom inte hålla sig!

David är ju stor och går inte på Bristol men han är medlem i brassbandet och även de mindre barnen lyser upp då David kommer, dom vet att då kan det hända grejer....:)

 

Han har precis som de andra en seriös och allvarlig sida där även han är tyngd av förluster av anhöriga,hunger och fattigdom, men jag tror att humorn och hans sätt att se på livet är det som kommer att rädda, och har räddat David många, många gånger.

 

Och när jag igår skrev ett par rader med David och han skrev att Han saknar mitt leende ansikte så kan jag inte annat än säga att "David, jag saknar ditt med"....

 

David i mitten,in action under en dans på invigningen 2012

Herr David blev Fru David.... :)

Ingen kan hålla sig för skratt när David kommer igång....Här har vi David,Sam och Muteesa :)

 David med sin totala motsats Sam.David alltid i farten och Sam lugn som en filbunke, men ändå vänner.

Alltid en ny pose på gång...

Som sagt....det finns en allvarlig och lugn sida även hos David...Här med Sam igen...

Och David på ett sätt som man inte är van vid att se honom, men inte mindre uppskattat för det...

 

                                                             Anna

 

 

 

 


Kommentarer
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0