När det inte handlar om ren och skär lycka hela tiden....

Jag undrar en sak.....
 
 
Jag undrar om det vore så att den här bloggen handlade om mysiga familjeresor,litervis av egenplockade trattkantareller,intelligenta barn,härliga rosévins kvällar med ljuvliga vänner och bara lyckliga stunder.....jag undrar om vi hade haft fler läsare då?
 
Jag tror det!
 
 
På nåt vis verkar det som att det är det som vi människor vill läsa om.....såvida det inte handlar om nåt alldeles fruktansvärt som hänt någon i vår närhet som skriver om det , för då läser man gärna om det också, kanske mest för att känna att JAG har det iallafall vädigt bra,mysigt, härligt eller vad det nu kan vara...
 
 
Men när vi kommer till det faktum att det inte handlar om ren och skär lycka hela tiden, eller människor som kan resa hitan och ditan eller som är mätta varje dag då vill vi inte längre se eller läsa om det...då är det lättare att stoppa huvudet i sanden och inte bry sig alls.
Ni som är inne här och läser behöver ju varken ta åt er eller känna att inte ni tänker eller bryr er, för det gör ni ju bara genom att ta er hit!
Men visst är det konstigt?
Hur ska vi kunna förändra vår värld om vi inte ser den? Om vi inte vill se den....?
 
 
Vår blogg handlar också om lycka. Lycka för barnen att vi finns för dem.Intelligenta barn handlar den också om.Kanske inte om egenplockade trattkantareller, men väl av egenplockade sockerrör. Vi har också ljuvliga vänner med här i vår blogg, dom bor bara inte på samma gata som vi....men för den sakens skull så måste vi ju se dem....
 
 
                                                     Anna

Kommentarer
Postat av: Anki

Du skriver så klokt min vän!!

2012-08-07 @ 10:04:38
Postat av: Eva-Lotta Enroth

Understryker dina kloka ord Anna och tackar världen för att det finns människor som dig/er!

2012-08-07 @ 10:16:44
Postat av: Anna

Tack så mycket! :)Kram Anna

2012-08-07 @ 21:58:27
URL: http://www.bristolacademy.blogg.se
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0