Ödet eller slumpen.....?

Olika människor tror på olika saker.

Jag tror också....olika.

Ibland tror jag att det är slumpen som tog oss till Uganda för första gången då för 4 år sen.

Det är nog dagar som jag är lite negativ som jag tror det har jag kommit på....

Då är mina tankar att:

-Äh, det bara blev så,vilken tur att jag haka på, snart vaknar jag ur den här drömmen osv,osv....

 

Positiva dagar då när jag tror att det är mitt öde att jag hamnade i Uganda så har jag helt andra tankar om varför just jag var en av dem som hamnade där, och en av dem som fortsätter att vilja vara kvar.

Då tänker jag mer logiskt och har mer positiva tankar även om mig själv och kan tillockmed tycka att jag faktiskt har förtjänat att få vara en del av det här!

 

Nu när jag läser vad jag skrivit så låter det som jag har 2 personligheter....Hoppsan...!

Eller det har jag kanske iofs? Det har väl alla kanske?

Ibland är det lättare att vara snällare och mer positiv mot sig själv och man kan se att man gjort en del bra saker i sitt liv iallafall, andra dagar är man inte ens värd att släpas i dynga....

 

Jag föredrar att se vår tid i Afrika som vårt öde.

Det finns en mening med det och även om den meningen ännu inte är helt klar så kommer den att visa sig förr eller senare.

Det är jag alldeles alldeles säker på!

                                                       Anna

 

 


Kommentarer
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0