Engagerad och drivkraftig!

Jag har funderat på en sak dom sista dagarna....Vad är det som gör att vissa människor blir så engagerade och drivkraftiga egentligen? Vad har dom som inte andra människor har?


Ta Eddie tex, ägaren och grundaren av Bristol Academy.


Hur kommer det sig att han hittar kraften att hjälpa andra efter det som han var med om som barn?
Han förlorade sin pappa i inbördeskriget som härjade i Uganda när han var liten.
Han har fått kämpa sig fram utan att egentligen ha någonting alls. Ändå kan han i sin tur hjälpa så många barn till ett bättre liv.
Det gör ju inte vem som helst,eller hur? Jag hade nog gett upp tror jag om jag hade levt det livet som Eddie har gjort och så många med honom i Uganda.


Han har naturligtvis inte varit ensam om allt han har gjort under åren som gått. Han har fått hjälp från många olika håll och av olika människor som stöttat honom. Men ändå....Han har något i sig som gör att man vill hjälpa honom. Det känns så fullkomligt naturligt att göra det.
Jag kan inte låta bli och undra var han hittar sin kraft och sin inspiration ifrån?




                                              Anna


            


Kommentarer
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0