Fortfarande kvar efter 2 år

När jag i februari 2010 besökte barnen hade min pappas faster skickat med många tjocka tröjor. Tröjor som hon på kvällarna själv hade stickat. När jag nu kom ner, 2 år senare, var det en flicka som var klädd i en av tröjorna. Den var för stor för henne. Troligen hade hon fått ta över den efter någon annan. Det roliga var att tröjan fortfarande användes efter så lång tid. I Uganda slänger man inte kläder innan de är riktigt dåliga. Växer man ur ett klädesplagg innan det är utslitet ger man det till någon annan som kan använda det. Man kan tycka att tjocka tröjor inte skulle behövas i ett så varmt land som Uganda, men det är inte sant. Till och med jag behöver en tjock tröja att ta på mig framåt kvällen. Det är kanske 35-40 grader mitt på dagen och när kvällen kommer kan temperaturen sjunka till 20-25 grader. Det blir en stor temperaturskillnad vilken gör att man faktiskt tycker att det är kallt.

 

 

 

 

Victoria


Kommentarer
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0