Trygghet och prövningar

Jag läste på att ställe ett citat som jag tycker stämmer otroligt väl och säger ganska mycket..

 

" Att bara stanna hemma är som att bara läsa en endaste sida i en bok".

 

Visst är det bra? Trygghet är det grymmaste som finns, men det utvecklar oss inte.

Iallafall inte om vi stannar i tryggheten hela tiden och inte utsätter oss för några prövningar alls.

Prövningar behöver ju inte vara att resa till Uganda, det kan ju vara att byta jobb, göra nåt man tidigare inte vågat, tex säga nej fastän man nästan alltid säger ja,eller egentligen vad som helst. Att efter ha utsatt sig för en prövning då är tryggheten däremot fantastiskt skön att ha!

 

För min egen del trodde jag inte att en av mina prövningar skulle bestå i att åka till Uganda,det  har ju liksom inte funnits med i mina tankebanor alls som jag tidigare berättat om, men nu blev det så och för det är jag otroligt tacksam!

Precis lika tacksam som jag är att jag har min trygghet att falla tillbaka på i den familjen som är världens bästa för just mig.

 


Kommentarer
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0