Varan

Vi hade just lämnat skolan och åkt ca 200 meter med vår taxibuss när en man håller upp ett djurskinn. Chauffören frågade om jag såg vad det var för djur. Nej, det hade jag inte gjort, så han backar tillbaka för att visa mig. Det var en varan. Mannen som håller i skinnet låter oss få veta att de nyligen har dödat djuret och att det sprang runt deras lilla hus när de lyckades fånga in den.

 

Jo, jag vet att det ser lite läskigt ut med ett dött djur, men det är såhär livet för våra barn är. Medans vi har kaniner och harar som springer runt så har de varaner.

 

 

När jag nu sitter här och tittar på bilderna från resan 2008 hittar jag ett foto från vår safaritur på samma djur, fast livs levande.

 

 

 

 

Victoria


Kommentarer
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0