Dags för avfärd

Det kommer antagligen att bli lite hoppigt i berättelsen om vår resa....Allt är inte helt klart och man blir lätt lite seg i huvudet och glömmer av vad som hänt vilken dag. Men det spelar ju egentligen ingen större roll.


Klart är iallafall att morgonen den 8 mars var det dags för oss att ge oss iväg igen,till Afrika och till våra vänner på Bristol Academy.
Jag, Victoria, Victorias mamma Elsie och pappa Stig samt 3 tjejer från Falkenberg, Lovisa, Pernilla och Nathalie.Victoria och hennes föräldrar körde själva upp till Landvetter och min resa startade kl 3.45 utanför korv me mos där vi mötte upp tjejerna för avfärd till flygplatsen.
Vi möttes upp i avgångshallen och vår resa började!



Lovisa minns antagligen ingenting av resan ner för hon måste ha sovit konstant! Bra egenskap :)
Vi andra slumrade nog lite till och från. Med en mellanlandning i Bryssel och sedan en i Ruwanda så blev det lite upp och nergångar med planet men det gick jättebra.



Framme i Uganda och Entebbe var vi vid 23 tiden tror jag....

Väl där skulle visumen skaffas och väskorna hämtas ut.
14 resväskor fyllda till bristningsgränsen med saker!
(Vi hade en lätt övervikt av väskorna i Göteborg, men Victoria snackade oss ur den situationen och vi fick allt med oss!)


På flygplatsen i Entebbe möttes vi sedan upp av ett stort gäng av våra vänner. Eddie,Davis,Robert,Suudi och en massa andra. Vi fick blommor och kramar i massor och första mötet med det här människorna var gjort för Lovisa,Pernilla och Nathalie.
Om det var som dom förväntat sig vet jag inte riktigt,för man kan ju inte föreställa sig hur det ska vara när man väl är på plats...men jag tror och hoppas att det kändes bra för dem.


I bussar kördes vi sen in till Kampala i den varma natten och till vårt hotell.
20 i 2 på natten kröp vi sedan ner i våra sängar och stoppade myggnäten runt om oss,
vi var där och jag var lycklig.


                                               Anna


Kommentarer
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0