På det stora hela spelar det ingen roll!

Idag har jag startat min morgon med att vara heligt förbannad...på Telenor. Just idag avskyr jag dem.


Men än en gång kan jag tacka Afrika, den här gången för att dom räddade mig från en trolig hjärnblödning!
För just som jag är som mest förbannad och går runt med ilskna steg i huset med en telenorbrutta i örat, så får jag syn på mina kort på mina vänner i Uganda, och som i ett trollslag så rinner ilskan av mig....
Inte så att jag erkänner det för telenorbruttan,absolut inte, hon kan få lite skit, men inuti mig så försvinner det.



Vad spelar det för roll i det stora hela att dom på Telenor är lite dumma i huvudet emellanåt? Egentligen ingenting för världen i stort och egentligen inte speciellt mycket för mig heller....


Och det gäller ju inte bara telenor, utan allt det som man (jag) alltsom oftast blir förbannad/sur och irriterad på. Det kunde ju ha varit så mycket värre! Iallafall för det mesta....




Iallafall....nytt nerifrån Uganda är att dom som sagt börjat skolan igen efter ett litet lov, där regnar fortfarande ganska rejält och strömmen lever sitt alldeles egna liv. Där haglade nu igen och det tycker dom är väldigt coolt, och hagel heter "omuzira". Sam mår bättre med sin malaria, brassbandet var på en spelning igår och jag längtar tillbaka. Allt är således precis som det ska.



Jag önskar er en bra och en glad dag!  / Anna


Kommentarer
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0