Foton väcker känslor


Som så många andra dagar har alltför mycket av min tid spenderats framför datorn...Spånande på inlägg till bloggen,läsandes andra människors bloggar som ofta ger en energi och nya sätt att tänka, samt framför alla de tusentals fotografierna vi har från våra resor till Uganda.

 

Varje gång jag tittar på dem så ser jag nått nytt. Jag kanske har lärt mig mer som gör att jag ser andra saker än vad jag tidigare gjort?

 I vilket fall som helst så lockar det fram mycket känslor!

 

Just idag blir jag vansinnigt full i skratt då jag kollar tillbaka på fotona från vårt första hotell vi bodde på 2008.....

Vilket sunkställe! Herregud!

Jag har nästan svårt att förstå att vi ens somnade om nätterna där.... Alla djur som kröp och kravlade överallt, stampade jordgolv på toaletterna som i bästa fall gick att spola, åtminstone någon gång per dag :)

Maten som tog timtal för personalen att få fram och handdukar så skitiga så dom stod av sig själva...

Men ändå så var det starten till det här fantastiska som vi nu får vara med om. Då är det ju värt det, flera gånger om dessutom!

 

 


Köket på hotellet....inte konstigt att det tog tid att få fram mat!



Mysiga små djur....Hua! Ödlan var ganska liten men spindeln var jättestor!


Min och Jennies säng som vi delade på....vi vaknade varje morgon i en grop mitt i sängen då madrassen var helt nerluggen....tur att vi är så goda vänner!


Mysfåtöljerna i vårt rum...dom gick dock absolut inte att sitta i, för dom var inte hela....


Fönstret i vår dusch, super säker med elsladdarna hängade löst...



Det blev inga långa duschar kan jag lova...


Och det blev inte heller några långa sittningar här....kolla toaborsten.... :)

 

Helt klart är att det inte går att jämföra med en vecka i Grekland eller 3 veckor i Thailand....

Och ändå skulle jag välja Uganda varenda gång om jag var tvungen att välja....

 

                                                             Anna

 

 

 

 


Kommentarer
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0