Jag tycker så mycket om att växa i din blick....

Det händer inte så ofta, iallafall inte för mig att någon säger ord som sätter sig inuti en.

Att dom får en betydelse och blir väldigt starka....förstår ni hur jag menar....?

 

Jennies moster har gjort det....Hon mailade mig ett par dagar innan vi gav oss iväg på vår förra resa och avslutade det mailet med att skriva

 

"Alla hjärtan har samma färg".

 

Det där satte sig hårt hos mig, för ingenting kan vara mer sant.

För att oavsett vem du är, hur mycket pengar du har, färgen på ditt skinn, din vikt eller nåt annat så är ändå hjärtat likt....Alltid!

 

 

Nu har det hänt igen.....Jag läser en blogg som heter "Queen of Kammebornia"

(Jag vet inte hur man länkar, förlåt....)

 

Men iallafall, hon skriver på ett väldigt annorlunda sätt mot vad jag vanligtvis gillar att läsa....

Hon skriver......vackert, helt enkelt. Och starkt.

Jag läste där i morse och då har hon skrivit:  

 

"Jag tycker så mycket om att växa i din blick"

 

Just hur hon tolkar det kan jag inte svara på, men för mig blir det stort och jag kan ta det med mig ner till vårt arbete i Uganda, för det är precis så jag vill att det ska vara.

 

Jag vill att dom ska växa i vår blick....Jag vill att dom ska förstå att dom är viktiga, och att det dom gör är bra och att vi ser dem för det.

 

Sam sa vid ett tillfälle att det är skönt att veta att någon tror på honom.

Enkelt.... Han växer i min blick. Jag är fullt övertygad om att han gör så gott han kan i alla lägen.

Han vet att jag tror på honom och han kan då växa genom sättet som jag ser på honom.

Hade jag sett ner på honom eller utgått ifrån att han inte gör sitt bästa, då hade han såklart inte heller växt....

 

Tack för orden....jag tar dem med mig, och jag hoppas att alla kan växa i någons blick.....

 

                                                      Anna

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Min plats i solen

Queenie hon kan hon. :) Och jag instämmer, det är vackra ord som stannar kvar.

Jag fick en gång ett kort med ord som stannat kvar hos mig. Kortt sitter fortfarande på köksväggen:

"Alla människor ler på samma språk."

De orden tycker jag om.

Tack för dina ord hos mig. De gjore mig också glad och dessutom hittade jag hit här. En blogg som gör mig varm inombords. ♥

Sköt om dig!

Kram Lotta

2012-09-27 @ 18:55:24
URL: http://minplatsisolen.blogspot.com
Postat av: Anna

Ja... det där är också fina ord....!

Tack för att du kollar in hos oss också, det betyder mycket....
Sköt om dig med! Anna

2012-09-27 @ 19:12:01
URL: http://bristolacademy.blogg.se
Postat av: Edith och Jag

Jag kan bara hålla med. Queen of Kamebornia skriver verkligen vackert. Men så vackra ord du berättar om. Att alla hjärtan har samma färg. Så klokt och så sant. De orden ska jag komma ihåg och bära med mig.
Kram Maria

2012-09-27 @ 21:33:26
URL: http://www.edithochjag.blogspot.com
Postat av: Petronella

Såå vackert skrivet! Queen of Kammebornia är såå duktig och det är du också, Anna! Du är en fantastiskt människa, med ett stort hjärta som bryr dig såå mycket om andra!

Kram
Petronella

Postat av: Anna

Ja, moster Lisbeths ord kommer alltid sitta, dom är väldigt sanna...! Tack för att du kollade in! Anna / Jennie Och Victoria

Petronella:Tack för dina ord, det gör mig glad, massa glad, Kram Anna

2012-09-27 @ 22:24:32
URL: http://bristolacademy.blogg.se
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0