Lite mera bilder...

 

P.1 jobbar på....eller så kanske dom inte jobbar på så jättebra då vi är där.... :) Vi är mer intressanta än fröken:)



Några barn från Top-class spanar in i klassrummet bredvid....väggarna är inte direkt täta.
 

Victoria med några barn på ett av alla de korten vi har där barnen vill att vi ska vara med... och vad gör man inte?

Studenttjejerna har fått en stunds välförtjänt vila på trappen och jag får undervisning av Muteesa i språket swahili....
det går sådär kan jag säga...fortfarande tror dom att jag ska prata swahili med dem nästa gång vi kommer....
Jag kommer att göra dem besvikna....Men "Na mimi ville niko poa" den frasen sitter och betyder
"jag mår också bra"....Nöjer dom sig med den tro? :)

En favoritbild från 2010....Jennie hjälper den pojken som efter det här kortet togs för oss blev "äppelpojken".Händerna är fulla som ni ser...Jennie stoppar äpplet i byxfickan varpå brallorna åker ner. Hur sött som helst. En lyckodag för denne gosse som faktiskt glömdes att hämtas upp av sin pappa den dagen då vi hade fest med de boende barnen på Bristol 2010.
Vilket resulterade i även en stund fest för den här lille parveln :)

Oct till sist en bild bara för att den är så fin....
 
                                                                    Anna






 
                                                    

Kommentarer
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0