54 days to go!

Jösses vad tiden går fort!
10 veckors sommarlov har snart gått och 68 dagar har krymt tll 54 innan jag landar i Uganda igen!
 
 
Hjälp....! Vi har ju massor att göra innan dess....! Tankarna är långt ifrån samlade precis som vanligt då vi reser, så det oroar mig inte nämnvärt, det är bara lite störande. Får väl ta till skriva-list-knepet, det brukar ju funka bra när man får stryka saker,man reder upp det i huvudet då också på nåt vis.
Min man fyller 40 också innan jag åker, och min mamma 65, så det vanliga livet gör sig också påmint.
Sen ska jag väl vaccineras litegrann igen.
Malaria tabletterna skrämmer mig lite att äta under 3 veckors tid, dom har biverkningar som inte går av för hackor! Men hellre det än malaria så det får gå.
 
 
Jag känner ett ganska stort lugn ändå inför den här resan....Vi har liksom gjort den förut och det börjar kännas lite rutinmässigt i alla fall. Det känns skönt. Sen är aldrig en resa den andra lik och jag vill samtidigt inte vaggas in i en alltför trygg känsla för jag vill vara beredd på allt.
 
Såhär såg det ut 2 dagar innan avfärd i februari det här året.....Det kommer inte att bli en repris på detta!
Men kul hade vi och trötta var vi och precis som vanligt, massvis med skratt!
 
 
 
 
Vi samlar pengar i bössor på vårt jobb till barnen även inför den här resan och vi tömde den första igår.
Fantastiska 1309 kr på bara skrammel i byxan pengar!
Vi hoppas på vårt samhälles lust till hjälp även denna gången för Bristol har lite blivit en angelägenhet för många här.
 
 
Näe.....nu får jag nog se till att få gjort nåt vettigt av den här dagen... det här duger inte!
 
 
                                                                         Anna
 
 
Vill du vara med och göra skillnad? Skänk en slant till våra barn på Bristol Academy!
kontonummer 8388-1,4 140 970-7  Allt skänks helt oavkortat!

Kommentarer
Postat av: Ekenäsliv

40 fylld jag i juli,med en enkel trädgårdsfest.
Men ack så trevligt!
Lycka till med allt. Ja, tänk tiden går verkligen fort..

Svar: Riktiga trädgårdsfester brukar vara det som blir allra bäst tycker jag!Tack för att du kikar in och tack för din hjälp! Kram A
Jennie och Anna

2013-08-13 @ 15:59:29
URL: http://www.ekenasliv.se
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0