Eddie Ganja med skönsång!

När jag var av nere i Uganda så gjorde vi ju lite andra saker också än att bara vara på skolan.
Muteesa ville gärna att jag skulle träffa hans gitarrlärare och det kunde jag väl gå med på, det var ju inte så svårt...
 
 
Vi åkte dit och jag fick mig en riktigt riktigt minnesvärd stund. Mannen som faktiskt också heter Eddie, fast
Ganja Eddie var en stolle av rang med mycket humor och hjärta och ett minspel som inte gick av för hackor!
Och hjälp vad duktig han var på gitarr....! Han är tydligen med i ett band som heter Afrigo Band som är ett välkänt band i Uganda. Han spelade och sjöng tillsammans med Sam och Muteesa och jag fick tillockmed en sång tillägnad mig, framförd och påhittad i farten av Eddie, inte det vackraste kanske men med mycket hjärta, som alltid i Uganda.
 
 
 
 
 
Glada, lyckliga och minnesvärda stunder! På dom sista bilderna är Eddie Ganjas fru också med.
 
 
Anna
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Helena

Vilka underbara och fantastiska minnesstunder du fått uppleva i Uganda. De sitter alltid kvar i hjärtat och kärleken till de människorna blir bara större.

Jag kommer att åka iväg till Pakistan på ett skolutbyte nu på juldagen och det ska bli jättespännande.

Ha en bra dag! Kram

Svar: Ja, det är fantastiska minnen....! Vad spännande med Pakistan! Ha det bra där och ta hand om dig!
Kram A
Jennie och Anna

2013-12-17 @ 12:25:25
URL: http://helenassota.se
Postat av: Bohemhoe

Naaaw så härliga människor!

Svar: Det är dom verkligen! :) A
Jennie och Anna

2013-12-17 @ 13:04:55
URL: http://bohemhoe.blo.gg/
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0