Fjärde advent.....

Dagarna är så där härligt fulla av massa saker som ska fixas innan julen kan komma. Jag är inte lättstressad och tar allt med ro, men det är ju skönt när man kollat att alla klapparna är inhandlade och huset i någorlunda skick. Alldeles strax ska jag ge mig iväg på det sista jobbpasset innan jul och i dag får jag äran att jobba med min dotter Amanda så det känns ju lite lättare att ge sig av då.
 
I morse åkte Anna upp till fjällen för att fira jul och vi har fått äran att vara hundvakter i en vecka. Vi har själv två hundar så här är ett rättså härligt röj på hundarna just nu. Än så länge har bara ljusslingan i granen åkt av ett par varv......
 
Jag har varit urdålig på att anpassa mitt mobilande när jag kör bil. Får jag ett sms så ska jag ju nyfiket nog kolla ifrån vem det kommer och lika dant om det ringer så måste jag ju svara ifall det är något viktigt och så har det varit ända fram till nu! Efter lite nya regler och lagar så har jag telefonen bak i bilen och ska jag inga längre sträckor så kollar jag först när jag kommit fram om någon ringt eller smsat mig. Det är väl nu jag inte ska skriva att jag i tisdags struntade i mitt nya beslut om att inte ha mobilen framme hos mig när jag kör. Plötsligt ringer telefonen när jag är på väg in till stan och jag svara ju givetvis. Personen presenterar sig som Susanne och i samma veva säger hon: - Jag vill bara meddela att vi även i år har valt att ni ska ha vår julgåva på 10.000 kr!!!!
 
Då förstår jag ju med en gång att det är Susanne från Suntem i Veddige som ringt upp mig och att vi likt som förra året får ta del av deras julgåva på 10.000 kr. Jag känner hur tårarna börja komma och jag får inte fram ett ord. När jag samlat mig och fått tackat med att säga att jag inte vet vad jag ska säga mer än TACK så börjar vi diskutera vad pengarna kan användas till denna gång. Susanne själv kom på en fantastisk idé som jag och Anna tror och hoppas vi kan förverkliga och som kommer att göra en enorm skillnad för barnen på skolan. Vi ska fortsätta diskussionen med Eddie och med Susanne. Förra årets julgåva i från Sunteam gick till att dra fram vatten till skolan. En av de största saker som vi har gjort för att underlätta livet på Bristol. Efter alla helger ska jag och Anna åka till Sunteam och träffa Susanne och Anders och visa bilder på allt arbete som gjorts med vattnet.
 
Både jag och Anna är så otroligt tacksamma för allt som männsikor i vår närhet vill göra för våra barn. Det betyder så oerhört mycket och gör vårt arbete så mycket lättare. I går när jag jobbade kom det fram en dam som sett något på TV kvällen innan och kom att tänka på oss och vårat arbete. Det är ju inte att förneka att det är pengarna i sig som gör att vårt arbete kan fortsätta men kan vi få människor runt omkring oss att börja tänka i andra banor och ändra sitt sätt att se saker och ting så är vi alla vinnare!
 
 
En fortsatt skön fjärde advent önskar jag Er, kram Jennie
 
 
 
 
Bilden är från förra årets jul på Bristol men granen finns med även i år och lyckan hos barnen hoppas jag infinner sig i år med vår och Eddies hjälp.......
 

Kommentarer
Postat av: ingrid lorentzson

Det är så härligt att läsa era inlägg..ni är fantastiska, det skulle finnas fler av er!!

Svar: <3 En riktigt skön Jul önskar vi dig, kram!
Jennie och Anna

2013-12-22 @ 20:02:07
Postat av: Pia

Ni gör oss alla till vinnare!!
Hoppas du/ni får en riktigt God och mysig Jul!
Kramen

Svar: Tack för dina ord och en skön och avkopplande Jul tillsammans med din familj önskar vi dig <3
Kram
Jennie och Anna

2013-12-22 @ 21:18:10
URL: http://marlonzacco.blogg.se
Postat av: Tess

God Jul & Gott Nytt År Jennie och Anna. Hoppas att barnen på Bristol får en trevlig dag också och vi får se så småningom en massa trevliga bilder när dem får sina presenter och äter lite godare mat just på julafton! :)

kramar på er/Tess

Svar: En skön och God Jul önskar vi dig med. Vi väntar med spänning på korten och så tror vi att dom kommer att få en riktigt lyckad och god jul :)
Kram tillbaka!
Jennie och Anna

2013-12-23 @ 00:38:43
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0