Ibland händer det....

Ett meddelande från Eddie får mig att stelna till från hårfästet ända ner till tårna.

En dålig nyhet Anna, Sam har förlorat en släkting.

 

Det räcker för att tårarna ska komma för jag är så långt borta.

Tankarna drar direkt till hans farbror som jag vet varit sjuk och Sam har tillbringat mycket tid med han på Mulago. Och det var han... Cancern tog också honom till slut och Sam är ett steg närmre att vara ensam kvar.

 

Sam är delvis uppväxt hos sin farbror så det är en förlust såklart. Han dog på juldagen, en dag som jag så gärna önskat skulle bli en bra dag för Sam, istället blev det en ledsen.

En begravning i Uganda sker oftast bara någon dag efter dödsfallet,det är inte som här.

 

Jag vet att inte Sam är den förste som förlorat någon, han är inte heller den sista, men han är den som jag har närmst mig i Uganda och helt klart är, att hans smärta faktiskt också är min....

 

 
 
                                                                            Anna

Kommentarer
Postat av: Åse

Kram till både dig och sam.

Svar: Tack säger vi... och kram tillbaka, Anna
Jennie och Anna

2013-12-28 @ 20:48:05
URL: http://schnauzeraxl.wordpress.com
Postat av: Anna

Nej så tråkigt Anna! Med så annorlunda och mer osäker vardag som jag antar att Sam och hans landsmän lever under måste en nära anhörigs bortgång påverka än i än större omfattning.
Kram Anna

Svar: Skillnaden på dem och oss är att dom är så vana vid att förlora människor omkring sig så det är på ett sorgligt sätt deras vardag... Men det här var tungt för honom.Kram Anna
Jennie och Anna

2013-12-29 @ 19:38:22
URL: http://bokcafeetibyn.blogspot.se
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0