Julbasar och 2 år!

Idag fyller vår blogg 2 år. 2 år och jag förstår inte vart tiden tagit vägen... Något som startade som en kul grej har hjälpt oss massvis i vårt arbete för Eddie och Bristols barn.Det har också hjälpt mig. Tankar och känslor som jag med all säkerhet tryckt in allra längst in har hamnat i skrift istället. Jag som alltid älskat att skriva men egentligen inte vet hur man gör, kan göra det här utan att bli granskad utan bara läst av dem som vill.

2 människor med olika tankar och känslor och en blogg det är våran det, och vi är tacksamma för att ni finns där,för att ni läser och ibland låter er beröras. Vi är också tacksamma för att ni aldrig med ett ont ord kommenterar det vi gör. Ni ger oss istället kraft att orka jobba på för en liten del av världens barn. Tack!

 

 
 

Igår var ytterligare en kväll som jag aldrig kommer att glömma. Ytterligare en kväll att lägga på måbra kontot och ytterligare människor att tacka för det dom gör för Eddie och barnen.

 

Igår var vi inbjudna till Vessigebro. Vi var där i höstas och pratade med barnen i en verksamhet som kyrkan håller i. Dom har Sofi och Mia som ledare. När vi var där i höstas så berättade Sofi att dom skulle ha en basar till förmån för Bristols barn till jul och det var den som var igår.

Tyvärr hade Jennie förhinder och kunde inte åka med, men jag hade möjlighet och som jag sagt innan så vill vi gärna vara på plats om vi kan när hjälp ges, dels för att vi vill visa att det faktiskt betyder väldigt mycket för oss men också för att det känns litegrann som belöningen för det arbetet som vi lägger....att få se andra människors engagemang för det som vi brinner för.

 

Det hela började med en gudtjänst med ett luciatåg av barnen...Luciatåg är magiska....luciatåg i kyrkan är ännu mer magiska och när jag vet att allt görs till förmån för våra barn i Uganda så kan jag säga att jag var glad att det var mörkt i kyrkan för där föll en hel del tårar på mig.

 

 

Efteråt hade barnen pysslat ljuslyktor,ramar och fixat julgodis. Det såldes tändsticksaskar,julkort,julgranshängen och jag minns inte allt! Man fick köpa fika till självkostnadspris och allt gick till Bristol.. också kollekten för gudtjänsten.

 

 

Där var massa människor som minglade runt och jag kunde bara med lätt sinne se på att det finns verkligen människor som vill hjälpa till och jag blir töntigt lycklig och väldigt väldigt tacksam. Jag vet att jag pratar för Jennie också i det här fallet...

När allt var slut räknade Sofi lite snabbt ihop pengarna och det visade en summa på svindlande nästan 6000 kr!

Helt galet och alldeles fantastiskt! Och mycket mer tydligt än så här kan vi inte få det... om alla bara gör lite så blir det ett grymt bra resultat och vi kan göra skillnad!

 

 

Sofi och Mia... vi hoppas ni förstår hur tacksamma vi är för att ni lät era barn hjälpa våra till ett lite gladare liv. Och att ni också har gjort skillnad för mig och Jennie.Öppna hjärtan ger oss energi att orka hur mycket som helst. Hälsa barnen igen och tacka dem för allt dom gjort! TusenTack, till dem och till er! ♥

 

 

 

                                                                           Anna


 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Anna

Så fantastiskt! Vilken fin söndag du fick Anna!
Grattis också på 2-års dagen!!!
Kram Anna

Svar: Det var en jättefin söndag! Så glad att vi kunde vara där! Och tack till våra 2 år... Kram A
Jennie och Anna

2013-12-16 @ 13:25:54
URL: http://bokcafeetibyn.blogspot.se
Postat av: Pia

Härligt härligt!!! Jag visste att det rullade på bra, men såå bra visste jag inte att det gick :) Fick direkt info idag från sys om hur gårdagen varit! Själv fick jag inte ihop pusslet för att kunna vara med.
Stort supergrattis till era 2 år :) Er blogg berör alltid Anna, i alla lägen!! Ni är fantastiska och värda allt!!
Kramar från mig

Svar: Det är helt fantastiskt att människor sluter upp så... :) Tack,Tack och Tack! <3! Kram A
Jennie och Anna

2013-12-16 @ 13:39:55
URL: http://marlonzacco.blogg.se
Postat av: Mona W.

Ja det var en fantastisk söndag på många sätt. Underbart att du kunde vara med och ta del av allt. Så fint skrivet <3.
Grattis till två bloggår och jag tror att många med mig ser fram emot kommande bloggår :).
Kram från mig

Svar: Jag är så otroligt glad att jag fick vara med, det är en ära! Tack för allt ni gör <3! Kram A
Jennie och Anna

2013-12-16 @ 19:29:15
Postat av: samuel

kampala uganda

Svar: Yes! A good Place to be! We miss you Samuel :)
Jennie och Anna

2013-12-16 @ 19:45:56
Postat av: Åse

så härligt ! Grattis på 2-årsdagen tillsammans med bloggen, så otroligt glad att jag hittade hit och får ta del av ert fantastiska arbete. Kram

Svar: Tack! Lika glada är vi att du hittade hit...du har gett oss mycket kraft även om du kanske själv inte vet det... Kram A
Jennie och Anna

2013-12-16 @ 21:44:05
URL: http://schnauzeraxl.wordpress.com
Postat av: Ewa

Grattis på 2-årsdagen. Som vanligt berör dina bloggar. Ditt stora hjärta lyser alltid igenom i det du skriver.
Nu gav du mig energi att sätta igång julstöket, tack Anna :)
God jul o kram
Kanske ses vu om du jobbar 23:e

Svar: Tack så mycket Ewa!God jul till dig med och kram! Anna
Jennie och Anna

2013-12-17 @ 18:07:59
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0