Mat går före nöje....

Vi är på plats och det är vitt utanför vårt fönster, bara det höjer julkänslan massvis!

Jag blev klar precis som jag egentligen visste att jag skulle bli och oavsett vad så hade julen kommit ändå.

 

I Uganda är det jul precis som här och vi har frångått våra principer att aldrig hjälpa till med pengar till mat....

Vi har gjort det några år nu just kring jul och till de barnen som inte har någon att åka hem till.

 

I år skickade vi en summa till mat för dem att äta på juldan, och en summa så att Eddie skulle kunna göra nån utflykt med barnen eller göra nåt för dem på Bristol. Han satte sig ner med de barnen och ungdomarna som ska bli kvar över julen och diskuterade vad dom vill göra och dom hade en önskan... Att få äta bättre mat fler dagar istället för att åka nånstans eller göra nåt....

 

Mitt hjärta går sönder när jag inser vilken viktig bit maten är för dem. Bönorna och poshon står dem antagligen upp i halsen och dom väljer mat före nöje... Inte ett beslut ett barn eller en ungdom ska behöva ta men det är verkligheten i Uganda.

 

Imorgon är det julafton hos oss och jag tar emot den med öppna armar, jag önskar bara att jag kunde låtit fler ta del av den...♥

 

 Kortet är från förra julen...
 
 
Anna
 
 

Kommentarer
Postat av: Åse

det gör ont, att barn ska behöva tänka så, men det är fint att ni valt att ge en peng till just mat nu i juletider. Önskar dig och din familj en riktigt fin julhelg. Kram från mig <3

Svar: Visst gör det ont? Det tycker jag med... men det kommer att bli en bra jul för dem...Jag känner det. Massa kramar till dig och din familj ! Kram och Tack! A
Jennie och Anna

2013-12-23 @ 19:46:02
URL: http://schnauzeraxl.wordpress.com
Postat av: Ekenäsliv

Vill önska er en riktigt fin JUL!
Kram Anna

Svar: Detsamma till dig Anna och dina fina! <3Kram! A
Jennie och Anna

2013-12-24 @ 01:21:54
URL: http://www.ekenasliv.se
Postat av: monica

God Jul på er alla, kanns bra att det blir jul i Uganda också

Svar: Tack så mycket säger vi alla! Klart att det ska vara jul i Uganda också...Det förtjänar dom flera gånger om <3 Kram!
Jennie och Anna

2013-12-24 @ 10:07:29
Postat av: Anonym

Hej!
Så rörande, sorgligt på ett vis men också fint att Eddie lät dem själva välja.
Härligt med vit jul på er fjällentur!
Kram Anna

Svar: Jag tycker också att det är fint att han lät dem välja.... det är vad barnen och ungdomarna vill som ska räknas.Vädret i fjällen följer nog vädret på västkusten... regn och blåst!
Men så kan det vara! :) Kram A
Jennie och Anna

2013-12-25 @ 20:03:41
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0