Vi tittar tillbaka litegrann....

2013 har varit ett händelserikt år för Bristol Academy,Eddie och för oss!
 

Att få göra detta vi gör borde alla få göra! Det är en ära och man lär sig vad som betyder nåt i livet på riktigt... Har du en gång haft ett par små barnaarmar kring din hals som du vet saknar trygghet så blir du berörd.

Eller att du får historier och livsöden berättade för dig som inte liknar något annat du tidigare hört från en ungdom, då lutar du dig inte tillbaka igen kan jag säga... då fajtas du till sista svettdroppen för dem....

Jag lovar. Vi vet det.

 

 

 

 

2013 har i korta drag sett ut såhär....

 

 

Vi har gått från att vara 3 i vårt projekt till att vara 2.

Ibland drar man åt olika håll och det blir inte alltid som man tänkt och trott, därmed inte sagt att det inte blev fantastiskt bra ändå! Vi har fått hitta nya ansvarsområden och vi har haft ett arbetsamt men oerhört lyckligt år tillsammans med Eddie och barnen.

 

Vi startade 2013 med att åka tillbaka till Uganda och till våra barn igen.

Jennie, jag och våra egna yngsta barn Felicia och Elias som ännu inte varit där. Vi hade en fantastisk vecka och vi fick möta en ny sida hos Eddie. Hjälp vad vi skrattade mycket!

 

 
 

Vi har också fått  gjort en del stora saker på skolan under året....

Vi har bland annat kunna fylla igen ett gyttjehål som fanns kvar på skolan sedan byggtiden.

En grop som var en stor oro för Eddie då det fanns risk för att de mindre barnen skulle drunkna. Nåt som vi inte förstod innan vi med egna ögon såg det i februari. Pengar till det gick ner strax efter vår hemkomst och det var en mycket lättad Eddie....

På samma gång satte vi också hängrännor och stuprör på skolan för att lättare kunna samla upp regnvattnet som också det används för tvätt av både barn och kläder.

En ny stor tank köptes också för just uppsamling av regnvattnet.

 

 

Vi gjorde en insamling på initiativ av Åse till nya instrument till brassbandet på skolan.

Fantastiska 15.000 drogs in och Eddie valde att inhandla en ny Tuba och en ny Trombon. Instrument som hade varit en omöjlighet för Eddie att skaffa själv.

Vi har sällan skådat en mer tacksam Eddie kan jag säga...Och vi hade inte vågat satsa på det om det inte varit för Åse...

Hon har onekligen en speciell plats i våra hjärtan för från ingenstans och bara genom att läsa det vi skriver så har hon  gjort allt för att hjälpa oss....

 

 
Det största av allt som möjligen slog Eddies lycka för instrumenten var att det numera finns vatten på Bristol!

En fantastisk sak som gör stor skillnad!

Bara för oss att få veta att barnen slipper släpa allt vatten skapar ett  lyckorus som inte ens går att beskriva....

 

 

 

I juli blev min längtan för stor och jag bokade ytterligare en resa till Uganda. Landet som vi kommit att älska.

I oktober gav jag mig av,ensam den här gången. Oron var stor hos dom flesta i min omgivning men jag har aldrig lärt mig så mycket som jag gjorde under mina 2 veckor där... jag kände mig oerhört lugn och jag skulle lätt göra om det. Jag hade ytterligare en fantastisk resa, och jag fick uppleva allt jag önskat och mer därtill....

 

 

 

Nu i december gick det ner julklappar till lyckliga barn. Våra familjevänner bidrog till frakten och vi fick själva sticka till 80 kr! TusenTack för den hjälpen!

Ca 80-85 julklappar skickades ner till våra familjevänsbarn samt de boende barnen på Bristol.

Dom delades ut av Eddie iklädd tomtekläder och dom fick också skumtomtar!

En lyckans dag har vi fått veta även om vi ännu inte fått så många foton ännu. Men det kommer!

 

Vi skickade också ner pengar för en julmåltid samt en utflykt för barnen som inte har nån att åka hem till utan som blir kvar på Bristol under hela lovet. Barnen och ungdomarna valde bättre mat  istället för en utflykt och vi dog lite inuti för vi insåg vidden av att äta... men vi är förstås glada för att dom kan äta bra åtminstone under 1 veckas tid.

 

 

Under året som gått har vi också varit ute på flera föreläsningar,vi har sålt lotter till förmån för barnen, vi har deltagit på en julbasar och om och om igen har vi fått vi prata om det vi så starkt brinner för.

Och vi gör det med stor glädje!

 

Vi har som sagt haft ett arbetsamt men samtidigt ett lätt år med Bristol för att fler och fler har fått upp ögonen för det vi gör. Vi är inte ensamma längre.

Det innebär att vi fått lite mer hjälp med pengar till barnen och det underlättar såklart.

Pengar kan inte ersätta en varm famn att krypa upp i, men vi kan göra andra saker som  gör det lite lättare i deras vardag...

 

Det är med stolta steg vi kliver in i 2014 Jennie och jag.

Vi kliver in på vårt 6e år tillsammans med Eddie och barnen på Bristol Academy.

Jag hoppas ni känner hur tacksamma både vi och Eddie är för det ni gör tillsammans med oss och för oss!

 
 Tillsammans gör vi nämligen skillnad och vi vet att hårt arbete lönar sig....

 

 

                                                                                   Anna

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Anna - mamma till två prinsessor och en prins

Det är verkligen underbart att få följa med på denna resa! TACK för det enorma jobb ni gör. Vi andra bidrar med det lilla vi kan, men ni ger mest av alla för ni ger av er själva.
Jag önskar er och Eddie och alla barnen ett Gott nytt 2014!

Svar: Tack Anna! Att ge av sig själv är inte svårt när vi får så mycket tillbaka...Vi är glada att just du gör vad du kan!
Vi önskar dig ett fantastiskt 2014! Kramar!
Jennie och Anna

2013-12-30 @ 07:53:17
URL: http://annasfotnoter.wordpress.com/
Postat av: Åse

Ingen kan hjälpa alla men alla kan hjälpa någon ! från den första dagen då jag hittade hit till bloggen har jag trott på er, att få följa ert arbete och få vara lite delaktig värmer mitt hjärta, en skön värme. Att kunna bidra känns fantastiskt. tack för att jag fått vara med er under 2013 jag önskar dig, Jennie, Eddie och barnen på Bristol ett gott slut och ser fram emot att följa ert arbete även under 2014. Kram till er alla.Åse

Svar: Tack för att du vill vara med och Tack för att du tror på oss! Vi tror att 2014 kommer att bli ett bra år, det känns liksom så.
Kramar till dig från oss!
Jennie, Anna,Eddie och barnen!
Jennie och Anna

2013-12-30 @ 21:51:14
URL: http://schnauzeraxl.wordpress.com
Postat av: Helena

Vilket fantastiskt år ni har haft och gjort världen bättre för många barn. Det är så beundransvärt gjort av er!!!
Jag vill önska dig ett mycket gott 2014 där allt får fortsätta i den positiva andan. Kram

Svar: Ja, år 2013 har varit ett väldigt bra år! Att göra världen lite bättre har vi haft makalöst mycket hjälp med! :)
Vi önskar dig ett bra 2014 också!
Kram!
Jennie och Anna

2014-01-01 @ 11:10:00
URL: http://helenassota.se
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0