Jag tycker om dem bara....

Det finns bilder som man tycker så mycket om....av olika anledningar.
I mitt fall handlar det inte om att det är en väl tagen bild för jag är en usel fotograf....för mig handlar det alltid om känslan bakom bilden.
 
Den första bilden är en favoritbild, dels för att vi får se det färdiga resultaten av ett hårt arbete, Nya Bristol Academy. Jag vet också att det är en av Eddies absoluta favoritbilder. Och jag förstår honom.
Hur stolt måste han inte vara?
 
Nästa bild tycker jag om för att jag ser stoltheten i Eddies ögon, och en min som är så mycket Eddie!
Han är en stor man i mina ögon och bilden är tagen på invigningen av skolan...
Nästa bild gråter jag för varenda gång jag ser den. Allt blir så verkligt och jag kan för en stund förså att vi faktiskt varit med och gjort skillnad.... Skolans ledord "Hard Work Pays" finns ofta i mina tankar.
Den här bilden tycker jag så mycket om för att Victoria och Jennie ser så lyckliga ut. Jag tycker också om den för att jag tycker om dem! Så mycket!
Här har vi haft en av våra absolut bästa kvällar någonsin på Bristol. Jag ser Jennies lycka och jag ser min egen...
Den första bilden som jag fick från Sam som liten. Killen till höger. Full av ärr på utsidan efter massa bus. Troligtvis en del ärr även på insidan, ärr som vi kanske kan hjälpas åt att läka med tiden.
En bild på trappen på gamla Bristol. Med 2 vänner som jag tycker mycket om. Sam och Jennie.
Den här tycker jag om bara för att han är söt så klockorna stannar!
Här minns jag hur trött jag var.Jag hade varit sjuk och jag längtade efter min egna barn. Jag fick upp lille Jonah i knät och några andra barn satte sig bara bredvis helt stilla. Små händer i mina och med ens var jag tillbaka med min närvaro. Vi pratade aldrig jag och Jonah.... vi var bara nära. Ibland räcker det.
 
Till sist en bild på Muteesa och Sam. Sam som funnits med ett bra tag nu och som alltid ställer upp för oss, och Muteesa som är en ny bekantskap sedan i mars. Men han fick snabbt en egen plats i hjärtat ändå.
En del får det. Dom här 2 som är varandras bästa vänner, samtidigt som dom är varandras raka motsatser.
Men jag tycker om att veta att dom har varandra i alla lägen, det känns liksom tryggt på nåt vis.
 
 
                                                                                   ♥
 
                                                                                Anna

Kommentarer
Postat av: Åse

Så härliga bilder var och en på sitt vis . Kram

2013-01-04 @ 13:07:23
URL: http://schnauzeraxl.wordpress.com
Postat av: Anna

Det tycker jag med... :) kram!

2013-01-04 @ 14:12:55
Postat av: Hannis

Stort! Väldigt stort!
Förstår att lyckan och stoltheten är stor.
Fint att läsa.

Kram Hannis

2013-01-04 @ 14:30:29
URL: http://www.hannishem.blogspot.com
Postat av: Anna

Ja, han måste ju vara hur stolt som helst :) tack!

2013-01-04 @ 14:48:06
Postat av: Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

Känslan i bilden är alltid viktigast tycker jag. Man kan ta hur kassabilder som helst i kvalié, men bilden blir iaf bra om känslan är rätt. Jag gillade flera av bilderna för de har just en känsla.

2013-01-04 @ 21:36:49
URL: http://lottizdays.blogg.se
Postat av: Anna

Ja,det är nog så....en bild kan betyda mycket för att det känns bra helt enkelt. Kram!

2013-01-04 @ 22:22:39
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0