Vikten av vänner

Ju äldre man blir ju mer inser man hur viktigt det är med vänner. Det visste man väl innan också men nu vill man helst bara omge sig med människor som man tycker riktigt mycket om.

Sådana som ger energi istället för att ta den och sådana som tycker om en fastän man inte är sådär perfekt hela tiden. Jag och Jennie är nära vänner och det är en ära att få dela det här med just henne.

Vi har också vårt gemensamma tjejgäng som ger oss massvis med energi och vi har funnits med i varandras liv i snart 16 år tror jag... Vi har hunnit med mycket olika livsgrejer såsom barnafödande, skilsmässor,giftermål,resor,tonårstrots och allt annat som kallas livet.

En träff innan vi ger oss iväg på vår resa nu känns som en självklarhet... för lite energipåfyllnad.

 

Min mamma är också numera en nära vän,fastän hon är just min mamma. Det finns ingen som förstår så lätt som hon gör, och det finns ingen som har ett större hjärta än henne heller (i min värld vill säga).

Mamma vill resa med ner till Uganda bara för att hon ska förstå vad det är jag känner och vad jag går igenom när vi är där. Vem gör nåt sånt mer än en mamma?

 

Att vi inte heller väljer våra vänner är för mig helt klart. Jag hade aldrig valt att ha vänner i Uganda om jag hade fått välja. Jag tycker nämligen inte om att sakna människor. Jag föredrar att ha dem nära mig.

Men jag inser att man är vänner iallafall fastän man har avstånd emellan sig. Det är inte det som betyder nåt, det är vad man känner.

 

Detsamma gäller också det här med bloggen....Vi är oerhört förvånade att vi möter det vi gör härinne.

Människor som är helt okända men som ändå känns som vänner på nåt vis.

Människor som peppar när man behöver, hjälper till med det dom kan och bryr sig om vad vi valt att göra med en liten liten del av vårt liv,bredvid det alldeles vanliga livet vi lever med arbete,barn,man,hus,vardagsbekymmer och allt annat...

 

Det känns stort. Det gör verkligen det.

 

                                                                    Anna

 

 


Kommentarer
Postat av: Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

Så bra skrivet och jag håller fullständigt med. Även om bloggvännerna, har själv nämnt det i något inlägg för ett bra tag sen.

2013-01-16 @ 16:13:57
URL: http://lottizdays.blogg.se
Postat av: Anna

Tack Lottiz :) Kram!

2013-01-16 @ 16:32:33
Postat av: mittgodastefinaste

Så fint skrivet om vänner. När man är med de närmaste en sån energikick! Och som sagt bloggvännerna...

Kram Jenny

2013-01-16 @ 17:50:53
URL: http://mittgodastefinaste.blogspot.se/
Postat av: Anna

Tack Jenny:) Ja...vänner är nåt speciellt. Både de i vanliga livet och de andra som finns här.. Kram!

2013-01-16 @ 18:22:57
Postat av: Malla

ja det här med vänner, det är viktigt och faktiskt förändrande...jag har kvar några vänner som alltid kommer hänga kvar, sen tycker jag det varierar lite. Ngn ny har kommit med under året medan andra fallit bort och man tappar kontakten.

2013-01-16 @ 18:31:03
URL: http://www.monstermalla.se
Postat av: Anna

Så tycker jag med...Ibland är det som att man växer ifrån varandra och ibland kommer det in nån alldeles ny som man inte alls förväntat sig.. :) kram!

2013-01-16 @ 18:44:24
Postat av: Linda

Vänskap är något fantastiskt och värdefullt. Något att hålla sig fast vid varje dag.
Kram Linda

2013-01-16 @ 19:01:43
URL: http://www.hemmapaekbacken.blogspot.se/
Postat av: Anna

Ja visst är det Linda, verkligen! :) kram!

2013-01-16 @ 19:17:25
Postat av: maria eek

Så fint du skriver!

2013-01-16 @ 20:40:23
URL: http://babyyoucancallmesven.blogg.se/
Postat av: Anna

Tack så hemskt mycket! :)

2013-01-16 @ 20:45:51
Postat av: creando

Det är fint att få bli och vara vänner på det här sättet. Något av det allra bästa med bloggeriet :)

2013-01-16 @ 23:20:58
URL: http://creando-kicki.blogspot.com
Postat av: Anna

Absolut! Jag är bara så förvånad att det var så... Jag trodde inte det :) kram!

2013-01-17 @ 06:25:45
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0