Att få växa...

Förutom att få mina 3 barn är det här med Uganda det som fått mig att växa mest i livet.

Jag kan inte så mycket egentligen....alltså jag är inte bra på nåt speciellt. Jag är bara väldigt enkel...

 24 år gammal hade jag fått alla mina 3 barn så jag vet inte så mycket annat än att vara just bara mamma.

Jag har också alltid varit hemma med dem och jobbat kvällstid då dagis inte var nåt för just oss.

Jag ville ta hand om barnen själv och det passade oss att ha det så.

Att vara hemmamamma har såklart påverkat mitt liv, men jag har alltid älskat det! Jag blev snabbt bekväm i mammarollen.

 

Däremot är det inte det bästa för självförtroendet att vara hemma så mycket som jag har varit.

Jag var aldrig bara Anna, därför visste jag till slut inte riktigt vem jag var längre,eller vad jag tyckte om att göra.

 

När så det här med Uganda kom in i vårt liv så hade jag aldrig förväntat mig att det var det här som skulle hända inuti mig. Jag växte...till en början oerhört långsamt, för att sedan öka på och hamna där vi är idag.

 

Hela jag känner mig lugnare och jag känner ingen stress att prestera med nån fancy karriär, eller att jag måste tjäna en massa pengar. Jag fick mina 3 egna fantastiska ungar och ett bra liv,samtidigt som jag får stå med det andra benet i ett annat land hos andra människor som hjälpt mig massor,utan att dom ens vet det...

 

Sån tur har inte alla. Men jag hade det.

 

 
Jag och Jennie på båttur på Nilen 2008. Unga och totalt ovetandes om allt vi skulle få lära oss!
 
Anna

 


Kommentarer
Postat av: Prinsessorna på Bellevue

Vilken härlig bild på er och roligt att få veta lite mer om dig! Tänk att du hade fått tre barn innan 24! Det är inte dåligt och gjorde säkert att du mognade tidigare än andra! Du är fantastisk som ändå har ork och kraft och hjälpa andra, fast jag vet att det ger kraft och ork också...

Kraam
Petronella

Svar: Ibland så får man bjuda på den vanliga Anna också....:) och ja.... det gick lite undan med barnen där, men sen var det klart :) Det ger mer kraft att hjälpa än vad det kostar, så är det! Må väl med alla dina prinsessor....kram Anna
Jennie och Anna

Postat av: cecce

Åh, jag tycker du verkar vara en stark och varm och fin människa som världen skulle behöva ha fler av!!

Ha det fortsatt bra i sommaren!!

Kram Cecce

Svar: Tack! :) Världen kryllar av såna här människor, det är jag säker på.... Ha en fin sommar du med, och Tack igen! Kram! A
Jennie och Anna

2013-07-19 @ 10:05:10
URL: http://www.ceccesblogg.se
Postat av: Lisbeth

2 fina tjejer med hjärtat på rätt ställe.

Svar: Tack så hemskt mycket... <3 Kram
Jennie och Anna

2013-07-19 @ 12:04:48
Postat av: Bosse Lidén

Ett fint inlägg. Jag tyckte det var suveränt att ha en hemmamamma att komma hem till. Om det varit möjligt borde fler barn få den chansen. Många har inte den möjligheten av olika förstående skäl men de som bara jagar pengar, status och karriär kanske ska priorietera upp barnen de skaffat till en högre position. Inte köpa sig från sitt dåliga samvete. Kram Bosse

Svar: En med fördelarna med att vara unga föräldrar var ju att man aldrig vant sig vid att tjäna pengar, så man visste inte hur det var att ha dem. Som äldre har man ju ofta skaffat sig vanor som är svåra att vänja sig av med, vanor som man många skaffat för att göra barnen nöjda,fastän dom hellre kanske valt nåt helt annat, typ att ha sina föräldrar hemma.... Vi är glada att vi kunde göra det som kändes rätt för oss, ett val som är helt fel för nån annan.. Tack för att du läste... Kram Anna
Jennie och Anna

2013-07-19 @ 17:17:29
URL: http://bosseliden.wordpress.com
Postat av: maria eek

Så fin bild på er!

Svar: Tack! :) Unga var vi.....hemskt vad tiden går....Kram! A
Jennie och Anna

2013-07-19 @ 21:32:32
URL: http://babyyoucancallmesven.blogg.se/
Postat av: Pia

Härlig bild!!!! Du är fantastisk Anna! Ni är makalösa tillsammans ;) För mig är du verkligen "bara" Anna, en stark och rättfram, varm människa. Just därför tror jag att du var ämnad för detta ;)
Kramar <3

Svar: Jag tycker om att vara "bara" Anna, så det tar jag som en komplimang :D Tack för dina jättefina ord, dom värmer.... Kram! A
Jennie och Anna

2013-07-19 @ 21:50:59
URL: http://www.marlonzacco.blogg.se
Postat av: Hörni!

Jag var också en ung mamma som ville vara hemma, hade därför dagbarn i många år, tills yngste sonen gick i trean. Men visst behöver man något mer än att vara mamma, härligt att du har hittat din grej! :)

Svar: Det måste ju ha varit jättebra! Kompisar till barnen på samma gång... Ja, det tog några år att hitta rätt, men det var ju inte så konstigt, Afrika är himlans långt borta, och där letade jag ju inte! Må väl.....Kram A
Jennie och Anna

2013-07-19 @ 22:35:56
URL: http://horni.blogg.se/
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0