Favoriten!

Jag satt och tittade igenom bilderna igen och hittade den här killen.......!
 
 
 
Vår busschaufför då vi är i Uganda.
Han är inte den enda som kör oss, men han är den som kör oftast och han är utan tvekan den som kör absolut allra bäst! Lugnt och stilla fast ändå stensäkert,så säkert det nu är att köra i Uganda.... 
Namnet på han har jag inte en aning om men dom ropar "Master" till honom, så det får funka :)
 
 
Häromveckan körde jag min mamma till flygplatsen i Göteborg och det var mycket trafik på väg hem!
När jag väl landat i soffan hemma så pratade jag med en av storkillarna och jag berättade att jag varit iväg men att det tog lång tid att komma hem för det hade varit mycket trafik....
 
 
-Jag förstår, sa han....är det som här i Uganda då?
 
Hahhaha! Absolut inte på några villkorsvis ville jag säga, men jag nöjde mig med ett litet:
 
-Nja....det är lite värre i Uganda än här....vi har en hel del regler att följa.
 
-Jaha.....här kör alla bara som dom känner för....
 
-Jotack.....jag vet det....
 
 
Många gånger har vi fruktat för livet i Ugandas trafik... men med Master vid ratten så känns det i alla fall lite tryggare :)
 
 
                                                                    Anna
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0