Jag önskar..

Ibland blir saknaden efter alla därnere så himla stark. Längtar gör man varje dag, men själva saknaden av dem som har blivit våra riktiga vänner, den kan gripa tag i mig ibland så jag känner mig halvt handlingsförlamad.

 

Hemma är här för mig såklart,det finns inget annat och det kommer det aldrig heller att göra,men där finns det människor som jag tycker så mycket om och det finns ett arbete som jag vill utföra.

Arbetet kan bara ske på halvfart här hemifrån och jag är inte sån som människa. För mig är det allt eller inget.

Och sån kan jag inte vara när det gäller Uganda.Det är så mycket omständigheter att ta hänsyn till, så många människor det handlar om och så många viljor som ska tillgodoses så man kan inte bara köra på.

Fastän jag ibland hade velat.

 

 

Igår sög saknaden tag i mig på riktigt när jag fick bilder skickade till mig från en utav grupperna som var på en spelning. Winnie,Sam,Muteesa, Derrick och Ssenyange....flera av dem som jag tycker så mycket om så att hela mitt hjärta kan spricka. Dom samlade på en och samma plats och jag så långt ifrån dem.

Jag önskade så evinnerligt att jag kunnat vara med dem just där och just då....

 

 

 

                                                                              Anna

 


Kommentarer
Postat av: Linnea i Solglänta

Hej Anna,
Länge sedan nu, jag har inte lagt så mycket tid i bloggvärlden annan än försökt hålla min vid liv.
Härligt att uppdatera lite hos dig och se bilder och läsa dina tankar och upplevelser.
Klart man saknar.. jag saknar ju min andra "familj" i USA där jag levde och bodde perioder.

Kram och ha en fin sommar!
Linnea

Svar: Hej Linnea :) Tack för att du tittar in. Saknade blir ju bara större ju närmre sig man får dem, och det skapar mycket tankar och känslor .... Ha en fortsatt skön sommar du med!
Kram Anna
Jennie och Anna

2013-07-02 @ 07:30:49
URL: http://linneaeriksdotter.blogspot.se
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0