<3

Att vänskap kan se olika ut det vet vi alla.

Och man kan också bli vän med sådana som man inte alls förväntat sig...I mitt fall har det faktiskt hänt flera gånger.

 

Jennie och jag har alltid gått i samma skola men aldrig varit vänner eller ens kompisar för det.

Men en dag långt efter vi slutat skolan så blev vi kompisar, och sen var vi bara vänner. Bästa vänner.

Jag tror inte att det finns något som jag inte kan berätta för henne. Vi är varandras totala motsatser och ändå är det som att vi tänker alldeles precis likt.

En konstig känsla och hon är som den systern som jag aldrig fick.

Och jag är så oerhört tacksam över att jag får ha henne i mitt liv.

 

Nästa gång det hände så var det Sam.Från ingenstans så fanns han bara där, och jag visste att jag inte skulle kunna släppa taget om honom.

Av alla barn och ungdomar vi träffade då under vår allra första resa till Uganda 2008 så var det han, 14 år gammal, som så självklart skulle bli en del av mitt liv och med tiden också komma att bli min vän. 

Det spelar liksom ingen roll att det skiljer oceaner av år på oss, eller att våra världar är så himmelens olika, för det är ändå så självklart.

Det finns liksom inget annat och att jag skulle kunna lära mig saker av honom det trodde jag nog inte till en början och nu är han den som lärt mig mest av alla.

 

Det finns saker man inte styr över och vänskap är en utav dem...

 

 
   
                                                                              Anna

Kommentarer
Postat av: Åse

Den där riktigt härliga vänskapen, då ibland inga ord behövs , man vet än då. Den allra allra bästa. Kram ❤

2013-03-15 @ 09:56:04
URL: http://schnauzeraxl.wordpress.com
Postat av: Anna

Kram ❤

2013-03-15 @ 18:04:35
Postat av: Pia

Känslan av att veta att den alltid finns där, vännen alltså, den är ovärderlig. Och detta att känna samhörigheten så starkt med någon så långt borta och i en så annorlunda värld mot vår, den måste vara hur märklig som helst, och helt fantastisk!!
Kramar <3

2013-03-15 @ 19:15:07
URL: http://www.marlonzacco.blogg.se
Postat av: Anna

Det betyder massor! Och ja, det ÄR jättekonstigt! I Uganda av alla ställen....kram!

2013-03-15 @ 19:38:13
Postat av: Ekenäsliv

Ja fina bra vänner ska man vara rädd om. De ger en så mycket värme och energi.
Hoppas du haft en fin fredag!
/Anna

2013-03-15 @ 23:44:38
URL: http://www.ekenasliv.se
Postat av: Anna

Vänner och familj är det bästa man har! Min fredag har vart bra, och jag hoppas detsamma för dig...! Kram!

2013-03-16 @ 00:00:15
Postat av: esterii

Äh här har jag nog inte varit men verkar var en kärleksfull sida:)

2013-03-16 @ 16:54:09
URL: http://www.esterii.blogg.se
Postat av: Anna

Esterii : Du är välkommen...! Och vi känner mycket kärlek här,Det går inte att låta bli!

2013-03-16 @ 17:27:05
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0