Det växer ju bara

Jag har skrivit om det här innan, men ibland är det precis som att det bara är jag som ser på det här på detta viset....Fast skulle det vara så, så gör det mig inget, för att för mig är det såhär, och jag tycker såhär.

 

De människorna som tror att hjärtat måste delas på mellan dem man tycker om tycker jag synd om.

Ett hjärta delas inte på, det växer!

 

Det kan nog växa sig nästan hur stort som helst tror jag utan att man för den delen tycker mindre om dem så hamnade i hjärtat först.

Oavsett vem du är så kan du hamna i hjärtat hos någon och få din plats där, en alldeles egen plats som ingen någonsin kommer att kunna ta ifrån dig.

Likväl som du själv kan få in nån i hjärtat fastän du inte alls trodde det från början.

Man styr inte över det, ingen gör det!

 

Att mina barn skulle hamna där är en självklarhet, likaså min man Jimmy,mina vänner, föräldrar och de som man har nära sig.

Mindre självklart är att där skulle dundra in en Sam, en Muteesa,en Eddie,en Winnie och en Jonah tillsammans med ytterligare en hel drös av människor i ett land långt bort från vårat, det var mer otippat....men dom har gjort det.

 

Dom har rört om i mitt hjärta och i mitt liv, men det kan dom inte hjälpa....jag kan inte hjälpa det heller även om jag tror att mitt liv varit lite lite enklare utan dem där. Men jag vet också att mitt liv varit oändligt mycket fattigare och mer ytligt utan dem också.

Så därför låter jag dem vara, jag kan ändå inte ta bort dem,och jag vill inte ta bort dem.

 

Men tro inte att hjärtat delas på, det växer bara.

 

 
                                                                             ♥
 
                                                                          Anna

Kommentarer
Postat av: Queen of Kammebornia

Visst är det fint att det kan växa! Stor kram!

2013-03-07 @ 09:51:17
URL: http://queenofkammebornia.se
Postat av: Anna

Ja.. Det är ju tur att det gör det! Stor kram tillbaka :)

2013-03-07 @ 09:55:50
Postat av: Pia

Ja det är ju precis så det är Anna, i synnerhet ni har ett enastående stort hjärta <3 Visst kan man fylla det till bredden, men det går ändå i någon mer om det skulle vara så :)
Kramen <3

2013-03-07 @ 13:15:23
URL: http://www.marlonzacco.blogg.se
Postat av: Åse

Visst är det så, det växer och där finns plats för många , det är ju det som är så fantastiskt härligt. Tänk om det bara fanns plats för några då skulle hela livet bli så jätte jobbigt . Kram

2013-03-07 @ 13:21:09
URL: http://schnauzeraxl.wordpress.com
Postat av: Anna

Pia.....kram! :)

2013-03-07 @ 13:26:45
Postat av: Anna

Jag är så tacksam för att det växer.... :) kram till dig Åse! :)

2013-03-07 @ 13:28:15
Postat av: Melody

Ja det där har jag fått förklara för mina barnbarn, att ju flera man har att älska ju större och varmare hjärta får man!
Kram
Melodys matte

2013-03-07 @ 18:06:46
URL: http://melodyshihtzu.blogspot.se
Postat av: Anna

En fin lärdom :) kram!

2013-03-07 @ 20:37:58
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0