Jag vet att vi kan...

Ibland behövs det inte så mycket för att man ska få en energikick.

 

Ett par ord från någon som tänker på oss och på våra barn, och vad vi kan göra för att hjälpa dem till ett bättre liv. Någon som säger att man skriver jättebra och kan sätta ord på sina känslor,som gör att man berör.

Någon som tittar på en och säger:

-Bra jobbat! Ni är fantastiska!

Eller någon där man ser att det tänds en liten liten glimt i ögat som visar att dom förstår vad det är vi pratar om...

 

För vi vill verkligen att folk ska förstå.

Människor i världen lider nåt alldeles fruktansvärt. Man kan inte rädda alla, det kan ingen.

Men tänk mindre än så! Tänk istället

-Hjälper jag en enda människa så är det bättre än att inte hjälpa någon eller att inte göra något alls.

 

Samtidigt som det ger styrka att få höra att människor tycker att vi gör ett bra jobb så har jag svårt att ta det till mig. Hur skulle vi kunna låta bli att göra det? Skulle nån kunna låta bli att göra det som vi gör om man sett det som vi har gjort och fått ta del av det som vi gör?

Jag har svårt att tro det....Men jag vet inte. För vi är ju ändå ganska enkelspåriga här i vårt land.

Vi ser gärna om vårt eget hus först, och det är väl bra,men vi har mer möjligheter än så.

Om vi vill, och om vi öppnar våra sinnen lite mer.

Och gör alla det så ska ni se att vi kan få till en förändring,inte för alla, men för en del. Det är jag helt säker på.

 

 
                                    
                                                                      Anna

 

 


Kommentarer
Postat av: Pia

Anna, ni är helt makalösa!! Många, och då menar jag många vill inte se, vänder andra sidan till och blundar. Syns det inte,finns det inte... Men ni ser, och ni gör, massor. Du tänker och formulerar dig fantastiskt, det klart att man inte kan hjälpa alla, hur gärna man än hade velat, men ni har fått mig att vända på det, och det är jag väldigt tacksam för!!! Jag kan alltid hjälpa nån, kan jag kan alla!!!
Tillsammans kan vi <3
Kramen

2013-03-21 @ 09:36:16
URL: http://www.marlonzacco.blogg.se
Postat av: Anna

❤❤❤

2013-03-21 @ 11:01:41
Postat av: Mona W

Instämmer helt o hållet med er båda. Att hjälpa en är bättre än att inte hjälpa alls. Det e så härligt att ta del av allt ni gör för dessa barn. Jag läser allt mer än en gång och det värmer långt in i hjärtat. Världen behöver fler av sådana som ni 😊.

2013-03-21 @ 21:19:10
Postat av: Anna

Tack så jättemycket Mona! Verkligen! Kramar till dig och tack för att du läser..... :)

2013-03-21 @ 21:36:39
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0