Musisi - en ny stjärna på vår himmel!

Jag skrev strax innan vi for att det ska bli kul att se om det är nån som kliver fram i år. Nån som funnits där tidigare men inte riktigt vågat, eller nån annan som helt plötsligt bara finns där.

Och det gjorde det. En kille som heter Musisi. Han är lite äldre, men maken till människa har jag sällan skådat. Barnen fullständigt avgudade honom och han gav dem så mycket värme. Han gjorde allt.

Och för både mig och Jennie blev det klart under den här resan att utan Bristols stora killar hade dom aldrig klarat sig! För det är faktiskt killarna som tar störst ansvar, iallafall på Bristol just nu.

Musisi i synnerhet. Han är för det första så otroligt fin hela han.

Hans ögon är så varma och det finns inget stopp i dem. Han är musikalisk och jag tror inte att det finns ett enda instrument som han inte behärskar.Han såg till att brassbandet  sattes ihop för sina functions, han var med och lagade all mat till festen vi hade och han hade hela tiden ett leende till övers till alla.

 

Musisi träffade jag förra året men pratade inte så mycket med honom....det gjorde vi inte nu heller egentligen, men jag hade så gärna velat göra det. Men han fanns där i vår närhet och jag såg honom i ett helt annat ljus.

Musisi är en av de ungdomarna som man inte riktigt oroar sig för. Har man ett sånt hjärta så klarar man sig alltid!

 

En höjd  hand och ett leende räcker ibland för att en människa ska veta att den är sedd och jag hoppas att Musisi kände att jag gjorde det. Hans sätt att vara med barnen imponerade på mig djupt och när barnen respekteras då respekterar också jag den människan.

Musisi kunde ta en gitarr och bara sätta sig för att spela och sjunga med barnen i all stillhet för att dom ville. Musisi är en människa som jag så gärna hade velat ge min tid, bara för att få veta hur han egentligen är och vad han har varit med om......kanske nästa gång.

 
 
                                                                         Anna

 

 


Kommentarer
Postat av: Hörni!

Vilken gåva med alla dessa möten med underbara människor. Förstår att det är en stark upplevelse och att man blir berörd och engagerad.

2013-03-03 @ 09:56:40
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Åse

Ibland behövs inga ord , det känns liksom rätt ändå. Ha en fin söndag. Kram

2013-03-03 @ 10:12:43
URL: http://schnauzeraxl.wordpress.com
Postat av: Anna

Man blir kanske nästan lite hjärntvättad....Men dom är så himla varma och oerhört vänliga så man rycks med och skulle nästan kunna göra vad som helst... Vi hjälper dem absolut... Men frågan är om inte dom hjälper oss ännu mer.... Kram!

2013-03-03 @ 10:15:09
Postat av: Anna

Åse, så är det. Ibland räcker det att känna. Ha en bra söndag du med, kram A

2013-03-03 @ 10:16:18
Postat av: Pia

Alla skulle behöva en Bristol dos för att uppskatta vad man har här hemma. Om inte annat gå in här och få vetskapen från er, såsom man kan via er fantastiska blogg!!! Du skriver så bra Anna :) Det känns som om jag har varit med nere allra redan ;)
Kramar <3

2013-03-03 @ 18:46:22
URL: http://www.marlonzacco.blogg.se
Postat av: Anna

Tack snälla Pia! Jag håller med, ALLA borde få uppleva det här! Kram och tack!

2013-03-03 @ 20:59:08
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0