Ohhhh.....

Jag kan inte låta bli att haka på Jennies inlägg igår om Muteesa. För det där är en kille med hjärtat på rätta stället.

 

Mitt första möte med Muteesa kom som en överraskning för mig då Sam helt plötsligt haffade min hand en dag på Bristol 2012 och drog med mig till en kille jag aldrig tidigare sett.

 

- Här är hon Muteesa! Det här är Anna som jag pratat om!  säger han....

 

-Ohhh....blir Muteesas svar på det.

 

För oss som känner Muteesa så är just det där Ohhhh, ett vanligt förekommande ord hos just honom :)

Hans Ohhh följdes sedan av en lång harang av ord om vem han var, och jag förstod att jag just fått möta Sam´s bästa vän i livet. Snacka om ära för mig...

 

Precis som Sam så blev Muteesa min trogna följeslagare under den veckan 2012.

En resa som jag ju gjorde utan Jennie och utan något av mina barn.

Och Muteesa lärde mig massor! Man kan inte låta bli att tycka om honom, för man gör bara det.

Sam är betydligt mer svår som människa och inte alls lika självklar för andra att tycka om, men hela Muteesa utstrålar ÄLSKA MIG! och man gör det :)

 

Utan Muteesa hade vi aldrig varit så insatta i allt kring Uganda som vi faktiskt håller på att bli.

Han kan mycket och berättar gärna. Jag har skrivit en del om Muteesa förut och om ni minns så är han en Ugandisk prins.... En titel som i Uganda inte betyder så värst mycket och i Muteesas fall ingenting alls längre då både hans pappa och farfar är döda.

 

Men prins eller inte, för oss är han Muteesa, en vän i världen.

 

 
 
                                                               Anna
 
                                         

Kommentarer
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0