Så enkelt är det Anna...

Ibland när jag ser på bilder från våra resor i Afrika så suger det till i magen på mig.

Inte då jag ser bilder på barnen för dom ser alltid glada ut när vi är där, men när man ser bilder tagna på människor utanför skolan,i stan eller nån annanstans,på såna vi inte känner.

En del av dem ser så tomma ut i ögonen.....dom lever, men ögonen är döda.

Det finns inget hopp,ingen glädje eller minsta tillstymmelse till glitter i dem och det gör så ont.

Jag kan inte låta bli och undra vad dom känner....Vad det är som driver dem att vakna varje morgon och leva sitt liv? Om varje dag är en ständig kamp och man dessutom förlorat hoppet...vad har man då?

Jag vet inte...jag har aldrig varit i den situationen att jag inte har något att leva för.

 

 

Våra barn och ungdomar på Bristol skänker oss mycket huvudbry,arbete och mycket känslor.

Dom skänker oss också massa kärlek,tacksamhet och alltsom oftast gör dom mig lycklig med sitt sätt att tänka.

 

Jag hade ett samtal med Sam som kom direkt från Bristol efter att ha övat med barnen i brassbandet...

Jag frågade om barnen lyssnar på honom när han lär dem?

Svaret kom snabbt:

 

-Om jag respekterar dem så respekterar de mig tillbaka. Och då lyssnar dom. Så enkelt är det Anna.

 

Ja Sam, så enkelt är det.....Tack älskade vän för att du förstått det. Jag vet det, men det är inte en självklarhet att du gör det. Du är ung och har blivit sviken fler gånger än vad du kan räkna på dina fingrar, men ändå har du förstått och kan leva efter det....

Jag vet att just du kommer att klara dig i livet.

Man gör det om man har rätt inställning, och det har du.

Jag är stolt över dig som om du vore en av mina egna...Jag hoppas du känner det.

 

 
 
                                                                         Anna

 

 

                                                                   


Kommentarer
Postat av: Åse

Fina kloka ord Anna. Kram

2013-05-20 @ 14:45:48
URL: http://schnauzeraxl.wordpress.com
Postat av: Anna

Tack.... Och kram tillbaka :)

2013-05-20 @ 18:24:13
Postat av: Pia

Tänk vad underbart för Sam att känna att han betyder något för barnen på Bristol. Och att ha er i ryggen är ju underbart för honom!! Fantastiskt fint inlägg.
Kramen

2013-05-20 @ 19:30:14
URL: http://www.marlonzacco.blogg.se
Postat av: Helena

Vad fint du har skrivit! Respekt för andra människor är många gånger avgörande för hur relationen kommer att bli. Kram

2013-05-20 @ 19:44:05
URL: http://helenassota.se
Postat av: Anna

Pia... Ja, förhoppningsvis så är det skönt för honom :) och Tack! Kram Anna

2013-05-20 @ 20:25:30
Postat av: Anna

Helena: Ja visst är det så! Jag blir imponerad att man kan behålla respekten när man inte mött den tidigare...Tack för dina ord.... Kram Anna

2013-05-20 @ 20:35:59
Postat av: Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

Kloka ord. Respekt är alltid viktigt att visa och visar man det inte ska man inte förvänta sig att få någon tillbaka.

2013-05-20 @ 22:51:26
URL: http://lottizdays.blogg.se
Postat av: Anna

Lottiz: Visst är det så! Respekt är jätteviktigt... Kram Anna

2013-05-20 @ 23:20:48
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0