Att falla handlöst

Jag vet inte vad det var som fick mig att falla så handlöst för just Afrika. Jag har inte rest jättemycket i mitt liv men jag har rest litegrann men aldrig fastnat för nåt förut. Jag har tyckt att platser varit vackra och trevliga att vara på men jag har aldrig tidigare blivit så fäst vid ett land som jag blev i just Uganda.

 

Från att aldrig tidigare ens ha tänkt tanken att det finns nån annan i världen än mig,mina kompisar, senare min familj så var det ett rejält uppvaknanade den dagen så jag insåg att det fanns det, och ett ännu större uppvaknande då jag också förstod att jag kunde vara med och göra skillnad för dom som inte har det som vi....

 

 
 
                                                                          Anna

Kommentarer
Postat av: Ekenäsliv

Ja man faller ju handlöst när man ser era underbara bilder...
Kram Anna

Svar: :) Ja,jag blir lycklig av dem varje dag!Hoppas du är okej idag! kram Anna
Jennie och Anna

2013-11-24 @ 16:40:29
URL: http://www.ekenasliv.se
Postat av: Helena

Du var helt enkelt ämnad för att vara till hjälp i detta land och då kommer kärleken automatiskt till människorna där. Vilka fantastiska bilder du delar med dig av. Kram

Svar: Är det så enkelt kanske? Himlans bra isåfall :) Tack och stor kram, A
Jennie och Anna

2013-11-24 @ 21:13:15
URL: http://helenassota.se
Postat av: Anna

Hej Anna!
Vissa platser har den där magiska dragningen på en, som att komma hem! När jag som 19-åring för första gången besökte Östafrika, som jag drömt om så länge jag kan minnas, infann sig en sådan känsla. Det har även hänt i Indien. Mallorca känns också som hemma för mig men på ett annat sätt. Vissa länder bjuder på mer "annorlundahet" och människor som har helt andra livssituationer än vi samtidigt som en stark känsla av samhörighet infinner sig. Nu ska jag sluta babbla! Ha en toppen dag!
Kram Anna

Svar: Jag tycker om när du babblar! :) Precis så känns det när jag kommer till Uganda... Jag kommer hem på nåt vis. Jättekonstig känsla men ändå alldeles självklar.
Ha en jättebra dag du med och tack för att du läser och tar din tid... Kram A
Jennie och Anna

2013-11-25 @ 10:32:12
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0