Eddie,Sam och en månad..

 
 

Idag är det 1 månad sedan jag kom hem... 1 månad som har gått jättefort ändå känns det som en hel evighet sedan jag var där. Jag dras med bilder som inte lämnar mig och tankar som inte ger mig nån ro.

Men jag är ändå så oändligt tacksam. Tanken på att det kan ta ett år innan jag är tillbaka kan jag överhuvudtaget inte förlika mig med.

 

Förutom de de drygt 400 barnen och ungdomarna på Bristol samt Eddie och hans familj såklart så har ju jag turen att få ha Sam vid min sida i Uganda.Det finns ingen som har lärt mig så mycket som han har gjort.

Hans tålamod är outömligt och han svarar alltid med precis samma lugn på alla tusentals frågor som jag frågat honom under åren som gått.

Han säger till mig om jag gör nåt fel och han är stolt och berättar vad jag gör rätt.

Han ber alltid om ursäkt om han tillrättavisar mig medans det är precis det jag vill... hur ska vi annars lära oss?

 
 

Oavsett vad som händer i framtiden så kommer Sam alltid att ha en oerhört stor plats i mitt hjärta.

En del människor påverkar en med sitt sätt att vara och dom får fram ens bästa sidor.

Sams lugn påverkar mig och jag blir trygg.

Även Eddie kommer att ha sin egen plats, för att han låter oss vara en del av hans dröm. Att han låter oss ta del av sitt och av barnens liv.

Mitt liv hade aldrig varit detsamma utan dem.

Och jag hoppas att dom förstår det.

 

 

                                                                             Anna

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Hörni!

De känner säkert detsamma för dig.

Svar: <3!
Jennie och Anna

2013-11-21 @ 18:43:33
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Min plats i solen

Åh Anna, jag tror säkert de känner samma för dig. För er. Ni betyder mycket för varandra. Två skilda världar förenade i en. Vilken fantastisk gåva ni ger dessa barn.

Kram Lotta

Svar: Precis samma fantastiska gåva som de ger oss... Tack för dina ord, kram A
Jennie och Anna

2013-11-21 @ 20:39:19
URL: http://minplatsisolen.blogspot.com
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0