It is good enough!

Nåt som jag tycker är verkligen svårt är att inte jämföra Uganda med Sverige.
Det som jag anser vara dåligt här är inte alls säkert att det anses som lika dåligt där. En telefon som vi tycker är hur dålig som helst kan vara det finaste dom har sett i Uganda. Och att vara ensam på julafton är kanske inte en lika big deal där som jag vet att jag hade känt om jag varit tvungen att vara det....
 
Så det där med att lägga mina egna värderingar åt sidan det måste jag verkligen jobba på.
Sam säger ofta när vi pratar -Anna, it is good enough! Eddie säger precis detsamma....It is good enough!
Jag ska lära mig att känna det och jag ska lära mig att se det lite bättre ur deras synvinkel.
Det är inga lätta saker att jobba med men vem har sagt att livet är enkelt? :)
 
Nåt som jag tog mig tid till den här gången, för att prata om nåt helt annat, var att se barn också utanför skolans grindar.... Man måste inte blunda för att man går ut och alla barn behöver bli precis lika mycket sedda och kanske kan några minuter av mitt liv bli ett minne för dem...
 
 
                                                                                Anna
 
 
 

Kommentarer
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0