Var och en av oss kan göra skillnad.

Det är inte min mening att grusa någons julkänsla, men vet ni?

Det gör rejält ont att veta att mellan 30 och 40 barn kommer att vara på Bristol över julen.

30-40 barn som inte har någon som bryr sig om dom kommer hem eller inte.

 

Här brottas vi mellan julklappsvalen Iphone/Ipad till en 9 åring, New York eller Los Angeles som nästa resmål, eller vilken färg vardagsrummet ska accesoarinredas i.

Ursäkta mig nu...men jag kräks nästan. På riktigt. Kanske för att jag vet att jag är precis likadan.

 

 

Ingen behöver säga att vi lever här och att dom är vana vid allt det...för jag vet det.

Men det får mig fortfarande att må illa.

Vem i hela friden har rätt att sätta barn till världen om man ändå inte tar hand om dem sen?

Nog ska man väl iallafall kunna klara av att ta hem sitt barn över julen?

Jag blir så ledsen och jag blir så upprörd när man väljer att behandla dom som borde vara det värdefullaste dom har, som ingenting.....

Jag hör själv hur hård jag låter och jag vet egentligen att problemet är större än så. Jag vet också att våra barn har haft en fantastisk tur som ändå har någonstans att stanna.

Många av dem vill inte ens åka hem....Sam berättade att oron är stor bland många av dem att dom inte ska få komma tillbaka om dom måste åka.... Att föräldrarna eller dom ansvariga för barnet bestämmer sig för att barnet inte längre behöver gå i skolan för att dom inte har råd med transporten tillbaka när terminen börjar igen.

Det är inte rättvist någonstans och jag menar det verkligen.

 

 

Vi vältrar oss i allt och vi gör inte mycket för andra egentligen....

1 julklapp mindre till nån därhemma, kan rädda livet på nån annan i världen eller så kan det iallafall göra skillnad.

Tänk på det och skänk en liten hjälp någonstans...det spelar ingen roll vart, men gör det bara.

Vi är inte dom enda i den här världen.

 

 
 

Bilderna är från förra julen då vi skickade med en julgran till dem tillsammans med julklapparna.
En uppskattad gran kan jag säga!
 
 
Anna

Kommentarer
Postat av: Sandra

Visst kan vi alla göra skillnad! Och visst tjatas det här hemma om iPhones och resor men har man råd att dra med hela familjen till Thailand, storstäder ja vilken längre och dyrare resa som helst så har man faktiskt råd med en liten (valfri) summa till behövande!
Wiggo och jag sitter här och scrollar och tittar på bilder, har blivit en del av nattningen nu ;-)
Vi kommer att skänka en julklappspeng till barnen på Bristol

Kramar från oss
Sandra o Wiggo

Svar: Jag tycker också att man har råd... Det handlar inte om tusentals kronor man behöver hjälpa till med, men nästan alla kan hjälpa lite!Tack för att ni ser du och Wiggo och vill hjälpa...! Kram Anna
Jennie och Anna

2013-11-18 @ 19:52:49
URL: http://vitasmultron.blogspot.se
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0