Älskar tekniken!

Igår jobbade jag och Jennie när Jennie plötsligt hör en Skypesignal från en telefon! Snabbt som attan får vi fram telefonen därför att dom tillfällena vi få att prata med nån från Uganda på Skype är värdefulla!
 
 
Vi fick i allafall svarat och fick fram Eddie och hans fru Annet i rutan! Hjälp vad glada vi blev! Glada också för att jag och Jennie befann oss på samma ställe så vi båda fick pratat med dem.
Dom var precis lika glada och det var första gången som Eddies fru var med i samtalet. Barnen kom också fram så vi fick se och vinkat på dem.
Längtan blir så himla stor när man ser dem, och det känns som att dom växer för varje dag!
 
Lite senare på kvällen hörde Sam av sig också och berättade att brassbandet skulle ge sig iväg som idag. 
Dom hade en bra bit att åka så han var tvungen att sova hos en kompis för att slippa gå den dryga timman han har mellan sitt hem och Bristol på morgonen då dom skulle ge sig iväg redan kl 4....
 
Jag vet nu vad det innebär när dom har en function och även om jag vet att dom älskar att åka på det och dom älskar att spela så är det ingen dans på rosor... Det är oerhört tuffa dagar.
Jag ska berätta om det en annan dag.
 
Eddie´s fru Annet... Jag skär äpplen för kung och fosterland i bakgrunden....
 
 
                                                                                 Anna
 
 

Kommentarer
Postat av: Åse

Vilken härlig känsla det måste vara när det plingar till i telefonen och tekniken fungerar. 350:- fick jag ihop på mina oktober kommentarer så de pengarna landar snart på ert konto. Kram Kram

Svar: Den känslan är alldeles underbar :) JätteTack för din hjälp Åse! Hade alla varit som du hade vi inte haft några bekymmer! <3 Kram och Tack igen! A
Jennie och Anna

2013-10-30 @ 13:59:23
URL: http://schnauzeraxl.wordpress.com
Postat av: Pia

Vad härligt :) Det är alltid lika mysigt att träffa er i verkligheten också!!!
Kramen

Svar: Superhärligt! Vi tycker detsamma om att träffa dig! Du är sannerligen en glad skit och TACK för extrahjälpen till barnen <3 Kram!
Jennie och Anna

2013-10-30 @ 18:57:56
URL: http://marlonzacco.blogg.se
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0