Jag känner mig lyckligt lottad!

Jag känner mig så otroligt lyckligt lottad. Jag känner mig rik, inte på pengar men på allt annat.

 

Jag har världens vackraste barn, som är dom bästa för just mig. Jag har en man som inte alls delar mitt intresse med Afrikas barn, men det är okej, för han låter mig göra det ändå. Jag har en mamma som stöttar mig i allt jag tar mig för,jag skulle tro att hon inte alltid tycker att det är så bra beslut jag tar men hon finns där ändå.

Jag har också min storebror som tycker att jag är det bästa som hänt sen skivat bröd. Han tycker dessutom att jag är smal,vacker och den bästa systern han har. Att jag är den enda systern han har spelar honom ingen roll och för ett tag sen berättade han för mig att han hade Downs Syndrom... Oj... bra att veta!

Varför har ingen sagt det innan.....? :)

 

Jag känner mig också oerhört lyckligt lottad för det som jag får vara med om nu,

och kan inte förstå vad jag har gjort för att förtjäna det.

Jag vet ingenting som jag har lärt mig så mycket av som jag har gjort i vårt arbete för Eddie och för Bristols barn. Jag älskar varje sekund av det och jag växer varje dag.

Jag har mött människor som har ändrat hela mitt sätt att tänka och att vara....och jag vet numer att ingenting är omöjligt.Och när jag känner att min väg är knagglig och svår att gå på, eller när jag tycker att nån är mer än lovligt dum, och livet är orättvist då kan jag ändå tänka att i den här världen så är det ändå inte mest synd om mig, det finns dom som har det betydligt mycket värre. 

 

 Tack för allt ni lär mig....

 

Anna


Kommentarer
Postat av: Ekenäsliv

Så himla fint skrivet...
Det gäller verkligen att ta vara på och tänka på allt fint man har och inte jaga upp sig som jag tyvärr gör ibland...
Kram Anna

Svar: Tack! Vi är många med dig som jagar upp sig emellanåt... Men man måste hitta tilbaka igen och inse att vi ändå har det bra och sen vara tacksamma för det.Även om man går igenom hårda strider här hemma så gör vi det i alla fall oftast inte ensamma.
Kramar Anna
Jennie och Anna

2013-09-26 @ 16:52:43
URL: http://www.ekenasliv.se
Postat av: Anna

Hej Anna!
Så fint du skriver och reflekterar över ditt liv och livssituation. Din bror verkar störtskön! Liksom rätt inställning till livet, där finns det en del att lära för oss andra! Likaså av de som har det sämre ställt, rent materiellt, som era vänner i Uganda.
Trevlig helg!
Kram Anna

Svar: Tack så mycket :) Min storebror är en riktig stjärna! Hjälp vad vi har skrattat åt/med honom! Vi har mycket att lära, men vi tror gärna att vi vet allt vi normalstörda.... :) Nåt som jag vill ta med mig från Uganda är glädjen dom har trots att dom inte äger nåt... det är häftigt att se.
Må väl! Kram A
Jennie och Anna

2013-09-26 @ 21:40:16
URL: http://bokcafeetibyn.blogspot.com
Postat av: Melody and M.E

Rik kan man vara på flera sätt och det bästa sättet är inte en förmögenhet på banken! Är man rik i hjärtat så klarar man alla bankkriser! Så fint du skriver!
Kram M.E

Svar: Man tänker inte alltid på rikedom på det sättet, men jag håller med! Tack för att du läser, kram Anna
Jennie och Anna

2013-09-27 @ 08:17:52
URL: http://melodyshihtzu.blogspot.se
Postat av: Uffe

Heja Dig och ditt stora varma hjärta!

Svar: Tack,Tack,Tack! :) Anna
Jennie och Anna

2013-09-27 @ 10:52:56
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0