Kabwaama- en vacker liten hjälte.

Ibland händer det saker som gör att man tappar fotfästet för en stund och tänker att arbetet vi lägger ner betyder ingenting och att det heller inte värt det....
Sen finns det saker som får en att känna den totala motsatsen! Där känslan är att det vi gör betyder allt och att det är värt varenda sekund,tår och krona!
 
Igår var en sån stund....när jag visste att det var värt det..... När jag visste att det inte finns någonting jag inte skulle göra för våra barn på Bristol om vi bara kan. När jag visste att varenda krona vi får in GÖR skillnad på riktigt! Kanske inte för alla, men för en del.....
 
 
Lille Kabwaama 2012....Född med bara en fot och den andre kraftigt deformerad. Så långt efter sina kamrater tack vare det lilla.Vi diskuterade en operation av Kabwaama men fick till slut inse att det skulle betyda oerhörda smärtor för honom och kanske i sista änden ändå inte bli bra. Vi är ju trots allt inte i Sverige.
 
Nu när vi var nere i februari Jennie och jag så såg vi att Kabwaama hade växt men kryckorna var fortfarande de samma. DET kan vi ju göra nåt åt, och efter många om och men, som alltid i Uganda så fick vi dom här bilderna på Kabwaama.....
 
 
 

Det är inte en tår som faller kan jag meddela då det här händer.... Vem kan säga att det inte spelar nån roll att man hjälper andra? Att det ändå inte gör nån skillnad? Det gör kanske ingen skillnad på det stora hela, men jag törs lova att det har gjort skillnad för Kabwaama, och skulle inte det vara nog?
 
 
I en rosa crocs med Hello Kitty på så tackar vi och Kabwaama hans familjevän Pia för hjälpen...Pia som också har en son med "bara" en fot men som har helt andra förutsättningar än vad Kabwaama har.
Tack för att ni var med och gjorde skillnad! Ni är bäst.
 
 
                                                                          Anna
 

Kommentarer
Postat av: Åse

Åh så härligt visst kan vi alla hjälpa till att göra lite skillnad . Kram

Svar: Alla kan....! Kram A :)
Jennie och Anna

2013-09-03 @ 10:49:22
URL: http://schnauzeraxl.wordpress.com
Postat av: Prinsessorna på Bellevue

Åhh, blir alldeles rörd! Och att alla kan göra skillnad...

Kraam
Petronella

Svar: Det är inte så värst svårt att göra skillnad faktiskt.... Vi tror bara att vi behöver så himlans mycket själva först... Kram! Anna
Jennie och Anna

2013-09-03 @ 18:14:40
URL: http://prinsessornapabellevue.blospot.se
Postat av: Pia

Yes Yes Yes!!!!!!!!! Himmel vad mina tårar rinner ;( men det är glädjetårar :) Vilket lyft!!! Åh Anna, you made my day!!! Jag kopierar hela till min blogg, får jag det???
Kramar <3<3<3<3<3<3<3<3

Svar: Inte var dag man gör någons dag..... så det var bra! Kram <3! A
Jennie och Anna

2013-09-03 @ 18:59:58
URL: http://marlonzacco.blogg.se
Postat av: camilla

Vilken lycka.
Kram!

Svar: Ja, vi hoppas det! :) Kram! A
Jennie och Anna

2013-09-04 @ 08:02:50
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Bara anna

Kom att tänka på en till som kanske vill engagera sig i ert viktiga projekt. Vimmelmamman. Kolla in hennes blogg om du inte redan gjort det. Hon brinner för att hjälpa de som har det svårt. Kontakta henne.
Kram
//bara anna

Svar: Jag tror minsann att hon är inne och läser här ibland alla redan.... :) Det är svårt att be om hjälp... det är inte gjort i en handvändning... Kram! A
Jennie och Anna

2013-09-04 @ 09:50:36
URL: http://annacecar.blogspot.com
Postat av: Sandra

Vilket härligt inlägg, jag ryser av glädje!
Vi alla kan göra skillnad!

Må så gott

Kram Sandra

Svar: Tack! :) Det krävs inte så mycket... Må väl du med! Kram! A
Jennie och Anna

2013-09-04 @ 12:30:05
URL: http://vitasmultron.blogspot.se
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0