Tack Linda och Urpo..... <3

När jag säger att vi är tacksamma för varenda krona som skänks till våra barn,så menar jag det.
Därför att varenda krona gör skillnad på riktigt. Många säger när dom skänker en peng att:
Det där var inte så mycket, det är inget att tacka för!
Kan hända att det inte gjorde så stor skillnad i deras plånbok, men hos våra barn så gör det det!
 
 
Sen finns det dom som skänker pengar till barnen som värmer våra hjärtan ytterligare litegrann...Såna som man kanske inte inte riktigt räknat med eller när det kommer från såna som hjälper oss gång på gång.
 
 
Det här hände faktiskt nu häromdagen senast.
Jag gick gymnasiet i Örebro för att jag är hörselskadad och där finns det ett riksgymnasium för döva och hörselskadade.
Vi var en liten klass och alla kom från olika delar av landet. En del fastnade man mer för såklart som alltid och jag hängde mest ihop med en tjej som hette Linda, eller hon heter det fortfarande såklart.....
I alla fall så hade vi en återträff förra året i Örebro med klassen och det var skitkul att träffa alla. Många av dem blev oerhört intresserade av vårt arbete med barnen och ville så gärna lyssna på allt, och det är vi inte riktigt vana vid så det var väldigt kul för min del med. Så när det var dags för oss att åka tillbaka i februari så damp det ner 1000 kr från en kille och 1000 kr från Linda och hennes man Urpo. En jättesumma i våra ögon....!
 
 
Så i torsdags så fick jag ett meddelande från Linda och Urpo att det var insatt en liten summa till barnen igen inför min resa och dom hoppades att den skulle komma till användning!
1000 kr till och jag dör lite.
För här är det totalt omöjligt för andra att förstå vilken press vi ändå är under.
En press som vi sätter på oss själva såklart men ändå. Utan pengar kan vi inte göra någonting.
Och bara för oss att resa till Uganda är en privat "uppoffring" och det lämnar inte så mycket pengar över att göra underverk med väl på plats...
 
 
Så....Linda och Urpo.
Tack för hjälpen till våra älskade barn ännu en gång!
Jag hoppas ni förstår vilken skillnad ni är med och gör för dem,och för oss.
 
 
                                                                          Anna
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Åse

Härligt läsning, kram

Svar: Tack! Kram! A
Jennie och Anna

2013-09-07 @ 19:09:21
URL: http://schnauzeraxl.wordpress.com
Postat av: Nina Hedberg

Ni gör verkligen sådan skillnad hos barnen. Så roligt det är att följa er på era resor. Glöm inte att ta hand om er själva också. Kram Nina

Svar: Tack Nina! Det är roligt för oss att nån vill följa oss :) Vi ska jobba på det där med att ta hand om oss själva också... det är lätt att glömma.
Kram! A
Jennie och Anna

2013-09-07 @ 20:56:44
URL: http://ninahedberg.blogspot.com
Postat av: Malin

Härligt!!!
Lova mig nu Anna att du är rädd om dig!!!!
Du vet att du betyder en hel del för oss <3

Svar: Jag lovar att vara rädd om mig! Ni betyder också en hel del för mig! <3 Kram!
Jennie och Anna

2013-09-07 @ 22:27:47
Postat av: Mathilde

Äntligen är jag tillbaka från min bloggpaus och jag har även fått en ny design på bloggen. Välkommen att kika in och säga vad du tycker. Ha en bra kväll... /Mathilde

Svar: Välkommen tillbaka! Anna
Jennie och Anna

2013-09-08 @ 17:56:35
URL: http://carmenmathilde.blogg.se
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0