Tankar på kläder och 19 dagar!

Lite lätt har jag börjat kolla av min egen packning ner till Uganda. Ytterligare en fördel med att resa just dit är att INGEN bryr sig om hur man ser ut.... Man behöver inte köpa nåt nytt för att passa in eller för att man ska vara snygg liksom.

Alla kläder blir lite lätt röda av sanden som finns i Uganda, och det blir även skorna. Så... gamla kläder som man känner sig bekväm i funkar hur bra som helst och jag tycker att det är ganska skönt med lite täckande kläder för det klabbar inte så mycket i värmen när man bär runt på barnen då...hud mot hud i 30 grader blir ju lätt lite svettigt.

 

 

Jag som fullständigt avskyr vintern och ogillar hösten gillar tanken på att mina flipflop faktiskt kommer att få åka på under ytterligare ett par veckor alldeles snart. Trots trolig regnperiod så är det ju ändå varmt och skönt och flipflop torkar ju snabbt....

 

Vad gäller packningen till Bristol så är det svårt att sålla och man vill så himmelens gärna få med så mycket mer! Så här få väskor har vi aldrig någonsin rest med och fastän Eddie säger att dom är fullt nöjda med att att jag kommer även utan saker så känns det tråkigt ändå.

Tänk om den dagen kommer då vi åker en större grupp.....Tänk vad saker vi kan få med då!

 

19 dagar kvar nu och jag kunde inte längtat mer!

 

 

 

                                                                            Anna

 

                                                              


Kommentarer
Postat av: Anna

God morgon Anna!
Så kul att din resa närmar sig! Det där med att få behålla sommarkläderna på ett tag till låter som en klar bonus!! Minns också Ugandas röda damm från vägarna. Skönt och befriande att slippa tänka på egna kläder, annat som gäller där. Förstår att du skulle velat resa med en hel hög fullpackade väskor. Jag misstänker att du redan tidigare kontaktat flygbolaget och kollat om de inte vill sponsra med extra packvikt åt dig?
Önskar dig en fin tisdag!
Kram Anna

Svar: Hej! :)
Ja, det känns så jättespännande! Och tunna kläder är aldrig fel om du frågar mig! :)
Ang extra packvikt så gjorde Åse, en av våra bloggläsare ett jättejobb åt oss i februari då vi var nere. Hon kontakte KLM och fick dem att gå med på extrakilon, dessvärre sa Kenya Airlines Nej till att sponsra den sista biten och då kunde vi inte ta dem med oss. Men då startades en insamling hastigt och lustigt så vi fick med oss 2 extraväskor i alla fall till slut... :)
Ha en bra dag!
Kram Anna
Jennie och Anna

2013-09-17 @ 10:52:37
URL: http://www.bokcafeetibyn.blogspot.com
Postat av: Åse

Härligt att det börjar närma sig, förstår din längtan att få kram om alla era barn, snart är du där. Ha en fortsatt fin tisdag. Kram

Svar: Det känns så jätteroligt och samtidigt alldeles overkligt på samma gång....19 dagar är ingenting!
Massa kramar! Anna
Jennie och Anna

2013-09-17 @ 14:55:18
URL: http://schnauzeraxl.wordpress.com
Postat av: Melody and M.E

Jag blev så arg över stölden av insamlingsbössan att jag inte ens kunde skriva någon kommentar för det hade bara blivit massa fula ord! I dag önskar jag bara att jag kunde följa med och krama alla barnen och ge dem ett löfte om en bra framtid!
Kram
M.E

Svar: Ja...vi har lite svårt att smälta det faktiskt att den är borta.Det känns inte rättvist.Det är det enda man vill....lova dem att allt kommer att bli bra....Tyvärr styr vi ju inte över det. Kramar! A
Jennie och Anna

2013-09-18 @ 07:01:39
URL: http://melodyshihtzu.blogspot.se
Postat av: camilla

Förstår att du längtar!
Kram!

Svar: Jaaa! Massvis :) Kram A!
Jennie och Anna

2013-09-18 @ 07:48:23
URL: http://cammo69.blogspot.com
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0