Allt förstärks lite mer....

En gång Afrika,alltid Afrika.
 
 
Jag har hört många människor säga det och jag tror att det är så.Jag har inte besökt nåt annat land än Uganda i Afrika men jag tror att det är ganska likt överallt. Människorna är färgstarka och dom syns.Dom är sociala och dom tycker mycket om. Dom har alltid tid över och fastän just det kan reta gallfeber på en så älskar jag det iallafall.
 
 
När man är i Uganda så är det som att man lever och känner lite mer.Alla intryck och känslor förstärks på ett sätt som man inte är van vid hemifrån, och då är jag ändå ganska yvig som person från början.
Livet i Uganda är enkelt fastän det egentligen är så oändligt mycket svårare.
Man lever fortfarande det livet där som vi borde göra mer här,nära,tillsammans med bara det som vi verkligen behöver....
Det livet som är så svårt att hitta till när allting runt omkring drar och sliter oss....Det är klart att vi är trötta.
 
 
 
                                                                                   Anna
 
 
 
 

Kommentarer
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0