Hur stark kan en kärlek vara?

På facebook är det ju jämt massa tester man kan göra och man ska svara på frågor hit och dit. Det ser ungefär likadant ut på facebook för våra ugandiska vänner om än med lite annorlunda frågeställningar.

Jag såg att det var en fråga ställd som var typ : Om det började brinna i ditt hus och du bara fick ta med dig 2 saker, vad skulle det vara då? Alternativen var:

 

  • 5 miljoner
  • Din 5 årige son
  • Älskaren
  • Viktiga papper
  • Mamma
  • Pappa
  • Telefonen 
  • Bibeln

 

Jag ser då att en av våra ungdomar har svarat....Han har varit med Eddie i över 10 års tid för hans föräldrar har lämnat honom.Dom vill inte ha honom.Dom har druckit och dom har inte hört av sig till Eddie en enda gång på 10 år... Men likväl är pojkens svar bibeln och mamma....

 

Hur stark är inte kärleken till en förälder? En förälder som ratat en fullständigt och som utan att blinka skulle göra det om och om igen.Ändå är det sin mamma han vill ha.

Sveket dom här barnen och ungdomarna får stå ut med tär på dem utan tvekan.

Dom vet inte hur det är att vara sedda och älskade för dem som dom är.Och det gör ont att veta.

 

 
 
 
                                                                                        Anna
 

 

 


Kommentarer
Postat av: Pia

Sådant gör ont att läsa, och att se framför allt. Hur kan det bara va så?? Kan undra om svaret hade varit detsamma här i vårt land. Man kan ju hoppas iaf!
Kramen

Svar: Det är svårt att förstå...Hur dom så fast håller kvar vi någon som inte bryr sig...Jag vet i tusan om mina ungar hade valt mig! ;) Kram! A
Jennie och Anna

2014-08-19 @ 19:18:48
URL: http://marlonzacco.blogg.se
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0