Varför är det så svårt?

Jag har sagt det tusen gånger och jag har tänkt det ännu fler.Vad är det som gör det så svårt att få människor att förstå vad som händer i världen? Jag tycker litegrann att vi gömmer oss bakom orden när vi säger att det ligger så långt borta att man inte förstår,eller som en del som tycker att dom får skylla sig själva att det är just så i deras land.

Hur kan det vara en 4 årings fel att den är hungrig eller inte har några kläder?

 

Nu...när det har gått några år så är det sällan vi själva numera som startar att prata om våra barn och om vårt arbete i Afrika. Det är inte så att inte vi pratar om det,för det gör vi hela tiden men det är först när folk frågar om det som vi berättar.

Från början var det fattiga människor i Afrika vi pratade om...det är inte det längre.

Dom fattiga människorna har numera ett namn,en personlighet och ett öde bakom sig och dom är inte vem som helst.

Och dom kan absolut inte hjälpa att deras liv ser ut som det gör och dom förtjänar att bli lyssnade på...Det gör alla.

 

 
 
                                                                            Anna

 

 


Kommentarer
Postat av: Sandra - 3 barns mamma <3

Det har nog om rädsla att göra. Att bli känslomässigt inblandade och att det ska bli för jobbigt. Jag skriver ju tit som tät om olika otrevligheter som händer bl.a. Mycket om Mellanöstern ( där jag kontakter som ger mig ren info och inte den nedtystade tv nyhets bilden) och det är aldrig någon som kommenterar eller frågar om det. Men jag fortsätter än då då jag tror på att man inte får blunda för det som är svårt, utan se vad som är fel och försöka fixa det.

Desto mer man pratar och skriver om svårigheter och andra människors sitvationen, desto fler kommer att lyssna tillslut. Det är jag säker på.

Kramar!!!

Svar: Det är säkert så...men jag tror också att om vi inte slutar försöka så kan vi förbättra iallafall litegrann för åtminstone några! Kram A
Jennie och Anna

2014-08-15 @ 07:56:03
URL: http://www.mammansandra.blogg.se
Postat av: Conny

Jag jobbar på SKAB och försöker få dom engagerad i detta otroligt behjärtansvärda projekt. Behovet i världen är oändligt. Häls. Conny

Svar: Tack för att du jobbar på ditt håll. Vi och våra barn, och världen i stort behöver verkligen hjälp... Tack för att ni finns för oss,Kram A
Jennie och Anna

2014-08-16 @ 08:45:43
Postat av: Sandra - 3 barns mamma <3

Precis! Så länge man inte ger upp så gör man något åt det och det är något som inte många tänker på, trist nog.

Kramar!!!

2014-08-25 @ 07:17:24
URL: http://www.mammansandra.blogg.se
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0