Vem vet vad som är rätt att tänka och känna?

Alltid när jag stänger mina ögon så finns dom där. Jag ser deras ansikten och jag känner deras armar kring min hals.

Jag känner när dom somnar och jag önskar att jag aldrig hade behövt lämna dem ifrån mig.

Kroppar som är så oändligt mycket tunnare än vad dom borde vara.Jag önskar att jag kunde skydda dem från allt ont och det svider i mig för jag kan inte göra något alls.

Jag önskar att jag hade distans mellan båda dom världarna som nu är vår vardag och att jag kunde släppa dem när jag är hemma, men jag kan inte. Jag har försökt.Jag har försökt att tvinga mig att inte känna men det går bara inte.

 

Nånstans så vet jag att jag känner för mycket,tänker för mycket och lägger för mycket tid på dem.Men vem styr över vad man ska känna? Vem vet när man gör rätt eller tänker rätt? Är det när alla säger till en -Bra tänkt!

Eller är det när det känns bra i hjärtat fastän ingen håller med en eller förstår hur man tänker?

Jag önskar att det fanns enkla svar men det gör inte det för ingen vet vad som rör sig i en annan människas huvud.

Ingen kan säga att man tänker rätt eller fel. Man kan tycka det, men vem säger att just det är det rätta?

 

 
 
 
                                                                                    Anna

Kommentarer
Postat av: Ewa

Anna, för en gångs skull ska jag säga att du har fel. Du skriver att du "inte kan göra något alls" och det är fel, DU GÖR MASSOR. Visst kan jag förstå att du känner att du vill göra mera, men känn ALDRIG att du inte gör något.
Tänk istället på hur mycket ni har gjort, sovsalar, kläder, instrument, jag listan kan göras nästan hur lång som helst. Sträck på dig och var stolt över allt ni gjort, då kommer energin att göra mera.
Önskar dig en härlig resa och ser fram emot berättelser där nerifrån.
Önskar dig en underbar resa.
Stor Kram

Svar: Tack så jättemycket...Ha det bra du med,Kram Anna
Jennie och Anna

2014-08-24 @ 05:48:20
Tack för att du läser om våra barns liv på Bristol Academy, och Tack för att du vill lämna ett par ord hos oss, det värmer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0